Hantverksgrabben kom tillbaka och gick sedan IGEN!!!

När är det höst?
När märker man att hösten är här?

Ja, ett exempel är när man kommer upp på morgonen klockan 07.45 och det är halvmörkt.
Och man måste tända kökslampan för att plocka fram frukost och sätta på kaffe.
Hög luft är ett annat exempel.
Och...
Man kan fota i motljus och det blir vackert :)

Det gjorde jag igår.
I Pallissaderna, efter jag upptäckt GODISMORDET ;)

"Höst i motljus"









Idag har jag en FÖRSIKTIG optimism om att dagen kommer att bli bra.
Jag ska inte göra ett smack, men då mår nacken bäst, och jag mår bättre...
Av att inte ha ont.

Jag har SLÄPPT "Jag måste göra något attityden" och hamnat i mer acceptans.
Med att göra nada.
En ny fas eller så har jag gett upp.
Vet inte vilket ;)

Och jag har varit ute och FOTAT, med kameran i jackfickan, de senaste dagarna :)

Jag ÖVERLEVER!!!!!!!!!!
Jag står ut.
För tillfället.

Så ringde det på dörren i morse...

Det var HANTVERKSGRABBEN!
( Jisses, kors i taket ;)
Han undrade om rörmokaren hade fixat "det han skulle fixa" igår?
Jag såg ut som ett FRÅGETECKEN och sa:
Ingen aning, ingen har varit här UPPE sedan du gick igår.
Han var här snabbt, vid morsan, men jag hörde honom inte här som sagt.

Vi gick in och kollade badrummet.
NIX, RÖRMOKAREN hade inte fixat ett dugg!
( Jag avstår från kommentar ;)

Ok, sa han.
Meningen var tydligen att rörmokaren skulle fixa golvbrunnen innan HANTVERKARGRABBEN skulle börja med golvet.
Därför kom inte han heller tillbaka igår.
För han trodde att rörmokaren var här och gjorde SITT jobb.
( BORTFÖRKLARING!!!!!! ;)

Jahapp...

Jag sa till HANTVERKSGRABBEN:
Ja, du får tydligen en LEDIG DAG TILL nu...
"Ja, jag får väl åka tillbaka till FIKET", svarade han.
Ja, gör du det!
( Suck )

Ja, vi sitter ju inte i sjön med toaletten borta och jag orkar inte vara BRÅKIG just idag.
Eftersom jag har en BRA DAG ;)
Fast dom för nog akta sig den dagen jag är på CUJU-HUMÖR!

MEN VARFÖR håller HANDYMÄN på så här?
Jag undrar bara varför?
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0