Så vart det kväller...

Idag har det varit mycket för en nackad höna...

TYVÄRR, kan inte livet stå still fastän man är skadad.
Vissa saker måste man bara göra fastän man inte orkar.
Jag har ont, men har sluppit feber så jag har överlevt.

När febern ligger på så är det ETTER värre.

Min bästis med bebis kom på fikabesök.
Egentligen orkade jag inte, MEN sällskap i lugn och ro piggade upp.
Vi satt i varsinn fåtölj och snackade skit ;)
Drack kardemummakaffe och bebisen sov.

Sen var det dags för min uppskjutna mathandel och shoppandet av badrumsprylar.
Och djävlar vilken prövning det blev för oss båda.

För min nacke och för morsans ovetande av VAD vi skulle köpa och kolla priser.
Vi åkte runt på olika affärer tills vi tillslut kom fram till det som vi tittat på först...
I helgen :(

Så mycket åka-runtande för INGENTING.
När vi sedan kom till det där med blandare till duschen, så pratade jag med min andra bästis sambo.
Han fixar en till ett mycket bra pris och så kom han och mätte rören i badrummet.
Kollade mot fläkthålet och frågade:
"Har ni fixat fläkt då?".
Jag bara suckade och sa:
Nä, och kände mig som en blöt fläck...
"Jag kollar på det också imorgon, sa han."
Tack snälla...

När jag var och handlade mat så lyxade jag på mig "färdigmat".

Vill inte äta någon "qvickfix" idag och nacken tillåter ingen matlagning.
Och inte ville jag äta det jag levde på igår...
Yogurt och kaffe till frukost, bullar och yogurt till lunch, bulle, yogurt och mûsli till kvällsmat.
Det finns en gräns för även den latmansdieten.
Man rapar mycket bulldeg typ ;)

Nu ska jag ägna resten av kvällen åt tv, har jag faktiskt missat hela dagen ;)
Och imorgon MÅSTE jag få vila annars går jag av.
Sticka lugnt.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0