Befriad.

Idag har jag klarat av 8 km.

Det har blivit för slappt med motionen nu känner jag,
varannan dag SKA införas igen.
Förutom dom dagarna jag ska jobba, men nu är det dags för att få in rutiner igen.
Jag ska vid nästa lön/sjukpenning, gå och köpa mig nya träningsbyxor också, jag behöver ett par fräschare.
Och jag ska försöka hitta en snygg jacka på "Kvarnen".

Jag hade otrolig fart UT mot Vibble.
När jag vände och skulle hem...
En motvind som innehöll IS-VIND, dimma, smått dimregn och ISKALLT!
Jag höll supertempo ändå, men det var svårt, vinden var så hård.

Just nu så har sonen har en kompis här och dom RINGER SJÄLVA runt till kompisar och bjuder till KALAS :D
Jisses.
Inte ens DET behöver man göra längre.
Jag börjar känna mig...
Ganska FRI, eller kanske BEFRIAD är ett bättre ord ;D

Så ett hopp till häromdagen...
Och till ämnet GODIS.

Sonen hade ju fått ett påskägg när han fyllde år som jag lyckades LÄNSA innan han kom tillbaka från sin far.
MEN...
Jag fyllde ju på det med nytt favoritgodis istället.
Allt väl, SÅ långt.

Ägget har stått i kylskåpet och sonen har tagit lite då och då.
Och jag...
Har OCKSÅ tagit något lite då & då.
Och jag kanske har tagit ganska mycket faktiskt vid ETT av tillfällena jag nallat lite.

Så häromdagen, sonen öppnar kylskåpet och jag tänker:
Nej...
Hoppas han INTE ser påskägget, ÖVA PÅ OSKYLDIG MIN!!!

Jag hör direkt:
"AMEN va faaaan, så här LÄMNDE jag INTE mitt PÅSKÄGG sist jag tog något godis!!!!
Det ligger EN GODIS här, hallå, mamma!!!!"

Och jag tänkte:
VARFÖR tänker han direkt på MIG????
(ja, man KAN ju undra )

Jag tog på mig min mest oskyldiga min...



Hey, I´m innocent!!!!!
Nä, inte speciellt.

Ja, eh, jag tog bara några, det ligger ju ett påskskum där ju...
"Du är ju hopplös", sa sonen och åt upp sin sista godis och slängde ägget.

Men alltså jag har ju PMS och då blir man EXTRA sockersugen också...
Det är ju BEVISAT.
(tror jag iallafall)
Kan ju inte jag hjälpa heller ;D
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0