Dagen då mamma mötte .... GUD !!!!

Idag har vi varit på landet hela dagen.

Jag började promenera ut mot Vibble och så plockade sambon och morsan upp mig längs Toftavägen.
Vi åkte till Björkis där vi grillade idag :D
Vi blev SPONTAN-INBJUDNA.
En premiär TILL alltså, GRILLPREMIÄR!



Långfredag, påskliljor och Sleepy Bulldog.



Idolen slängde på kol på grillen.
Sol och grillat...
Kan det bli bättre?

Vi åt, och åt, och åt och åt...
Och pratade.
Och när vi ätit klart maten, då var det kaffe och kladdkakemuffins och spraygrädde på det.
När det blev "kväller" gick vi in i vardagsrummet och kollade på filmer "från förr" med oss själva på ;D
Och pratade.
STORYS är vi ju bra på och dra ALLESAMMANS i familjen.
Mammas är bara lite gamla och...
Återanvända många gånger.
Nädå, hon har NÅGRA nya också.

Men dom är inte jättemånga ;D



Vi kom klockan 13 och lämnade Björkis 19.45.
Det blev en HELDAG!
Supermysigt.

Och nu vill jag VERKLIGEN INTE FÖRRINGA vår underbara dag i Björkis men...

Vi lyckades TOPPA det med att få bli...
STARSTRUCK på Statoil!!!!
Och min mamma DOG nästan av LYCKA!
Närmare himlen ÄN SÅ HÄR...
Det kommer hon dock icke!



Mamma har ÄNTLIGEN mött MICKE!!!!!!!!!!!
Eller GUD som hon också brukar kalla honom!

Eller nä, det är kanske "GUD, va snygg han är!"
Ja, äntligen.

Vi kom hem, sambon gick över till macken och köpte mjölk till morsan.
Kommer in och hojtar:
" Carina, Micke Persbrandt är på macken!"
Mamma trodde honom inte.
Sambon kom upp till mig:
" Micke, bla, bla, bla..."
Samma visa.

Äh, lägg av, sa jag.
"Nääääää, de é sant han är där, det är hans BMW, jag såg honom, osv.
Jag trodde honom inte.
Och när han började yra om att jag "skulle springa in"...
Nä, då blev jag ännu mer skeptiksk.
Men han stod på sig.
Då gjorde jag ett snabbt överslag inom mig:
Ok, det är inte 1:april idag.
Jag slår vad om PENGAR!
Vill han inte slå vad, DÅ är det INTE Micke P!

Sambon antog vadet direkt och då tänkte jag...
Då är nog fan Persbrandt där.

Jag sprang in på Statoil och DÄR, vid CHIPSPÅSARNA står han.
Mannen av alla män:



Och VIPS går dörrarna upp och in kommer MORSAN!

När hon hade sett att jag sprang över då slängde hon också på sig kläderna.
Hon hade tänkt:
Springer Madeleine in, då kanske han är där...
Så hon kutade efter.

Och med HÖG RÖST undrar hon " Ska du köpa mjölk"?
(Fan, måste hon KONVERSERA nu oxå?)

Eh nej, jag ska nog ha lite halstabletter, host, host, krax...
Snörvel.
Så Micke skulle höra HUR förkyld jag nu var.

"Ja, ja fortsätter mamma, ja du är ju så förkyld..."
Mmmm.
(Tyst nu för fan)

Och vi ställde oss bakom Micke P när han stod i kassan.
Han betalade, tar sina grejer och mamma VRÅLGLOR när han vänder sig, om flyttar sig så han kan komma förbi och så NUDDAR hon NÄSTAN honom.
Att hon inte dog.



Och ja...
Han var faktiskt MYCKET SNYGGARE i verkligheten.
Riktigt snygg.

När han gått ut och dörrarna stängts UTBRÖT ett SNATTER mellan mamma, Statoiltjejen och mig :
Guuuuuuud va snygg han är!
Han brukar handla här OFTA!
Blurr, blurr, blurr.

Och jag som sa:
Jag ska inte ha dom här halstabletterna, det var bara en täckmantel.

Så sprang vi hem igen och jag ringde SNABBT upp min kusin som vi varit hos idag och SKVALLRADE!
Efter alla dessa år av TRÅNADE, nu har morsan ÄNTLIGEN mött sin älskade Persbrandt!
Så nu ska jag trycka upp en t-shirt med en bild på Micke, där det står:

Jag NUDDADE NÄSTAN Persbrandt inne på Statoil Söder!!!!

Ja, för er som inte läst min blogg så länge så kan jag bara säga:
Persbrandt och mamma är en FÖLJETONG sen Dackefejden.
Men då har vi avverkat honom, hon har äntligen träffat mannen högst upp på listan.
Då har hon bara:

2. Måns Mums-mums Zelmerlöw
3. Dolph Lundgren
och
4. Micke Nykvist kvar!

Och helst i den ORDNINGEN också.
Om vi är tokiga?
Jo, ganska.
Tack och hej för mig, vi ses imorgon!
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0