Lite över halvlek...

Klockan är 17.15 och det har gått lite över halvlek av dagen...

Jag har varit och handlat med mamma.
Parkerat mig i soffan och bara gjort små utflykter till typ kök och toa.
Intressant va ;D

Och jag har virkat.
Det har SOM VANLIGT, när det gäller det här djävla, gröna sjalen, gått åt...
Ner där det är varmt.
Jag virkade på, virk, virk...
Och så upptäcker jag vid ett ställe att det blivit fel.
Och det är TREDJE GÅNGEN jag lyckas virka fel på den här dj-la sjalen.

Och...
Som jag skrivit förut, det är YTTERST svårt att repa upp i detta garnet för det TUFFSAR gärna till sig.
Så det blir ett "pill-och-ibland-klippa-i-tunn-tråd-försiktigt-jobb" att göra.
Tidsödande och skittrist.
Dessutom är garnet minutiöst beräknat så jag kan inte bara klippa upp skiten och slösa.
Jag måste repa upp och det är så...
IRRITERADE.

Jag har lust att slänga den ute, på marken och bara stampa på den, PRECIS som Nasse.
Men jag besinnar mig och fortsätter.
Det kommer ta ETT ÅR innan den är klar :(

Nu har jag då tagit en bloggpaus.
Fast det är bara för att jag är så trött på sjalen naturligtvis.
Och uttråkad.
Det har varit en låååååååååång dag idag och jag är på dåligt humör.
Börjar misstänka pms faktiskt, eller så kan det vara något annat.
Undrar vad ;D

Nu ska jag äta, kanske humöret blir bättre.
Inatt kommer SONEN.
Egentligen skulle han ju kommit som i morse, men han är fortfarande på fastlandet med sin far.
Och förut kom vi överrens om att han skulle komma hit inatt istället för imorgonbitti.
Sonen ville ha sovmorgon imorgon men det går icke när pappa och Bonus börjar jobba tidigt.
Alltså kommer han hit inatt.
Jag längtar.
Nog för att jag haft fullt upp, men jag saknar min plutt när han är hos sin far.
Men...
Bara några timmar kvar!
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0