Påskdagen!

Idag började jag med en tur till apoteket.

Ganska tidigt.
Min hudkräm var slut.
Solen strålade och jag gjorde mitt ärende och sen tänkte jag...
Nä, jag går Öster & Nordergravar, så det gjorde jag.
Gick in via Norderport och gick till Domkyrkan.

Jag bara kände för att gå in och skriva en bön.
Det var någon påskgudstjänst, men jag gick in ändå.
Skrev min bön, lyssnade lite på gudstjänsten och sen gick jag ut i solen igen.
Kände...
Frid!

Kom hem, öppnade sjalboden, bloggade och sen in i duschen.
Då...
Ringer det på dörren.
Min mamma kommer upp och säger att jag har en kund!
ÅRETS FÖRSTA!
Öppnade igår och kund idag, KANONERS!

Mamma fick ta hand om kunden och tjejen ville ha:
Två halsdukar, en åremössa, två armband, och handledsvärmare...
Bara det att handledsvärmarna är inte till salu.
Det var ju dom vita jag gjorde nyligen, som blev lite olika storlek för att jag råkade byta virknål.

Hon ville lägga undan det till i (kommer inte ihåg dagen i veckan) och lämnade telefonnr så jag kunde ringa upp henne om det inte är OK.
(Jag ska ringa imorgon, orkar inte idag.)
Men det är ju OK så länge hon dyker upp på bestämd dag :D
KUL, bra, och nu kan det rulla på igen.

Så kom kusin Calle och hämtade upp mig och morsan, vi åkte med till Klintehamn och kollade in hans nya lägenhet.
Sen hamnade vi på Loppis...
Och jag hittade ett RIKTIGT SMULTRON-PLEJS för "smått att ha i hemmet".
Jag höll på att dö, och ville ha det MESTA på Loppisen.
När jag får pengar NÄSTA månad har jag en hel lista jag MÅSTE HA ;D där inne.

Det blev:



En turkos glasskål á la 70-tal.
Mamma har en i genomskinligt glas, som jag alltid älskat, som HON alltid brukar ha vispad grädde i.
Nu har jag en LIKADAN fast i MIN favofärg, 100 pix gav jag för den.



En underbar liten dam i gammal ram ;D
Likadana ramar hade mormor sina släktingar, mor och far, och sina barn i när jag var liten.
Jag blev dökär i denna lilla madam, 30 pix.
Hon fick genast sin plats i tv-rummet.



Och sen, till sist, EN HÄST!
Hästsamlaren Österholm hittade en SÖT liten häst som passade utmärkt på öppna spisen, 50 pix.
Behövde jag dessa små fynd?
Egentligen inte, vi har redan smockfullt här hemma, men...

Jo, jag behövde nog det ändå, var SAK hittade GENAST sin plats.

Så handlade min äldsta moster wienerbröd och vi drog till Björkis och hade en liten fikastund i solen.



Och när vi sitter där, får jag ett sms från Syster-Yster.
Hon och familjen är i Ygne och vem kommer inte gåendes när dom sitter där???
Jo, det är minsann självaste MICKE PERSBRANDT!
Med hund och barnvagn.
Min mamma hade fått erbjudande att hänga med på DEN UTFLYKTEN, men tackat nej.

Och nu satt hon där i Björkis och jag läste upp sms:et, och hon fnös och snörpte ihop munnen.
Förmodligen för hon trodde att min kära kusin skrev och DREV med henne.
Och VI började TRÅKA morsan ytterligare en omgång.

Och hon satt FÖRMODLIGEN och tänkte att hon valt FEL UTFLYKT idag ;D

Vi hemåt runt 17-snåret...
Jag är HELT SLUT!
Jag har hållit igång väldigt mycket i Påsk.
Men det har varit VÄLDIGT kul, men jag är trött.
Jag ska ta det YTTERST lugnt nu i några dagar, för snart är det JOBBSTART!
Nu ska jag virka lite på sjalen som aldrig blir klar, glo på dumburken och sedan gå och lägga mig väldigt, väldigt tidigt.
Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Ingrid

Vilken innehållsrik dag, inte undra på att du är trött. Kul att läsa att du varit i Klintehamn. Var det loppisen vid Köpmansgården som ni var på. Vi passerade där vid 11-tiden.



Vila dig nu och ha en fin fortsättning på helgen, ännu är det ju en dag kvar.



Kram Ingrid

2010-04-04 @ 19:41:06
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Stickqvickan

Hej Ingrid!

Nej, det var inte på Köpmansgården, det var den nyöppnade, snett mittemot Hassela Vävars, samma sida som Bullboden.

Dom öppnade i oktober, berättade hon som hade loppisen.

Ja, nu blir det bara vila, det har varit en hektiskt Påskhelg.

Kram

2010-04-04 @ 20:11:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0