Rosacea-panik!

Aoutch...

Jag har ont som fan i ansiktet!
Jag har en soleld som inte syns jättemycket men det bränner!!!!
Djäklar vad det bränner!
Promenaden idag gjorde tyvärr sitt.
Vårsol och rosacea, not a good combination :(

Jag har fått stora blåsor på hakan och på vänster sida av ansiktet och knottror i pannan.
Kul.
Eller inte.
Plus den brännande känslan.
Att notera IGEN...
KEPS din dumma kossa!
Jag borde ha lärt mig efter några år, men icke.

Rosacea-paniken utbröt här i min hjärna.

Jag har redan slängt i mig tablett och kommer så göra ikväll också för blåsorna bara escalerar.
Till och med sambon noterade blåsorna så...
Jag har ju PRECIS trappat ner och inte ätit medicin på 1½ månad.
Så jag känner:
SATAN!
Men jag vill INTE se ut som ett BLÅSIGT tonårs-tant-monster.
Jag måste nog ringa hudmottagningen imorgon och beställa tid...
För nu har jag ätit tabletter VÄÄÄÄÄLDIGT länge.
1 ½ månads uppehåll lär INTE gillas antar jag.
Suck.

Jag fortsätter och virkar.
Snart klar, återkommer med bilder.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Tove

Aj!! Hoppas det lägger sig snabbt som rackarns. Kram.

2010-04-14 @ 21:06:09
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Stickqvickan

Ja, det hoppas jag oxå.

Men det märks att man är en vampyr, jag tål ingenting.

Och att svettas o va ute i stark vålsol = Big no-no.

Jag är kritvit men ändå bränner det, och blåsor.

Men det är bara att ta medicin.

Jag kommer nog se normal ut snart!

Kram

2010-04-14 @ 22:11:21
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Morsan

Om jag vore dig skulle jag testa Derma Optima emot blåsorna. Funkade fint för mig! Och det innehåller inget knasigt. Kör 3ggr per dag i 2veckor och se hur det går.

Hoppas att du kan få en lika fin surprice som jag!

=)

Glad o blåsfri.

2010-04-26 @ 11:44:03
URL: http://www.topformula.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0