Trollet i farten igen!

Ja, nu kommer det handla om lille HUSTROLLET...

Han som TYDLIGEN alldeles nyligen flyttat in.
Han som började spela dingel med den gröna sjalen.
Han...

...ni vet.

Ja, nu börjar det hända ANDRA konstiga saker här i lägenheten.
På mindre än EN VECKA så har inte mindre än TRE blomkrukor bara ramlat i golvet!
Utan att NÅGON ens varit i närheten.
Och det är inga små FJUTTIGA lättviktare heller, utan stora, maffiga, tunga krukor.

I förrgår hade TVÅ krukor vid olika tillfällen redan åkt i golvet, och mamma och jag åkte till Linds och köpte TRE nya för att ersätta dom trasiga.
Två som matchade och EN som var rea på, som jag tänkte ha i RESERV ifall en olycka till kanske skulle hända NÅGON GÅNG i framtiden...

Igår hade jag PRECIS kommit hem från jobbet, kommer in i matsalen och står och tar av mig jackan.

Jag står ca 5 meter ifrån en kruka som står LÄNGST IN på fönsterbrädan i vardagsrummet, så säger det bara PANG-&-KRASCH och så låg kruka nummer TRE i golvet!
Inte ens i närheten av krukan, ingen som öppnar någon dörr, inga fönster öppna.

Och som sagt tredje krukan på mindre än en vecka...
Hm...
Jag misstänker starkt att det är ett Hustroll som flyttat in alltså.
Och det hade väl varit OK om Trollet inte varit så djävla BUSIGT.
Eller ställt till med djävelskap.
Jag har gärna ett Hustroll som hjälper till, kanske busar lagom...
Men nu vet-i-fasen om jag är så himla glad.

Jag trodde Trollet försvunnit i och med min hemmagjorda vodoo-besvärjelse men det verkar ju inte så.
Han hoppade kanske från sjalen till HEMMET istället.


Han kanske blev sur?
Å nu ska han ge igen.
Hm, inte vet jag, jag BARA SPEKULERAR...

Ja, jag LÄR väl återkomma och rapportera i inflyttade Hustrollet-frågan och se om fler konstiga, nya fenomen händer här hemma.
Börjar fler saker gå sönder av sig själv så tar jag till nya vodookonster.
Slut från SPEKULATIONSRUTAN ;D

Jag har hittade en ny blogg för någon vecka sedan som jag fattade tycke för direkt.
En serietecknar blogg, har lagt upp en länk till till den.
"Balloonfighter / Balloonfajtahhh"



Ett barnprogram "Balloonfighter" önskar fanns när han var liten...

"I en annan del av Narnia..."



En kul blogg, VÄL värd att läsa med sina små teckningar :D

Värken...
Ja, den har förlamat mig hela dagen, men loppet är väl inte kört ännu...
?
Sticka lugnt.

P.s.
En till från Balloonf...



D.s. ;D





Kommentarer
Postat av: Orpon

Hej! Vad glad jag blir! :)

2010-04-22 @ 14:46:47
URL: http://balloonfighter.blogspot.com
Postat av: Stickqvickan

Varsågod!!! Jag hittade din blogg när jag googlade efter bilder och jag fastnade verkligen för humorn och sättet att teckna, JÄTTEBRA!

2010-04-22 @ 17:52:54
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0