Gratis, ös på!

Hemkommen och nerdimpen i soffan...

Jobba gick bra, men nu måste jag ta den ÜBERLUGNT dagarna framöver!
Inget hemarbete, INGET HANDARBETE (hur djävla gärna jag än vill), inget plockande hemma, inga träffar med någon, bara promenader och vila.
Jag vill inte riskera att jag brakar ihop och blir invalid igen.
Då blir jag knäpp!
Nu är jag så glad att kunna gå och jobba så det vill jag fan inte sumpa.

Jag måste göra LAGOM av allt, inte allt på en gång, då är jag tillbaka på noll... tydligen.

Tyvärr så är jag så supersugen att göra fler små väskor, för dom gick ju supersnabbt.
Jag uppskattar att det tog mig ca 7-8 timmar sammanlagd arbetstid, utspridd på 3 dagar.
Så vill jag göra linnet och sommarsjalar, men det får vänta några dagar nu.
Fast...
Jag fyndade lite mer garn på väg hem idag, att LÄGGA PÅ LAGER ;D



Syrénlila och kritvitt.
Och till mig själv kommer jag göra en liten virkad väska i min favoritfärg (ja, jag har många, och helst ska dom vara SKRIKIGA;)...



Ärtgrönt!
Tänk er ärtgrönt och kritvitt ihop, och så en vit blus och ett par sjyssta jeans, träskor.
Den lilla virkade gull-väskan...
Ja, MER ÄRTIG kan man knappast bli ;D
Som sagt, jag lägger det på hög och så får jag se när det blir av.

NÅGOT mer KUL som hänt idag är iallafall att all min medicin nu är GRATIS!

Jaha, nu har man blivit PILLERTRILLARE på riktigt och har kommit över 1800 kronors gränsen och har gratis piller.
TUR att man har TVÅ sjukdomar så att man kan få sån LYX!!!!
Eller hur?

Herregud, jag SKÄMS nästan...

Jag var på apoteket före besöket på hudmottagningen i dag.
Killen i kassan hämtar ut min medicin och trycker ut ett kvitto och säger:
"Så där varsågod, tack och ha en bra dag!"
Ja, tack detsamma, sa jag, men jag ska väl betala också (skratt)?
"Nej, du har gratis medicin nu, du har kommit över högkostnadsgränsen."
Okidoki, jaha, va, men vad bra då, eller, jaha, oj, shit...

Men då kan jag kanske ÖSA PÅ lite mer och bara VRÄKA i mig när jag ändå är i farten.
Gratis medicin, fan då måste jag be läkaren skriva ut lite mer, av ALLT MÖJLIGT, det kostar ju ingenting!!!!!!



Vad har jag MER på recept som jag kan plocka ut redan nu??
Give it to me!!!!
Mer medicin åt Madde och folket!

Nä, nu skojar jag bara, SÅ sa jag inte!
Jag är ju väldigt anti mediciner, men just nu har jag inget val.
Så bra att det är gratis ett tag nu, men TRIST att ens behöva pilla i sig så mycket medicin.
Nacke och hud, Fuck you!
Typ...

Nu ska jag skriva två mail och sedan vila.
Vi ses imorgon.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0