Morgontidningen.

Jippie, helgdagarna är äntligen ÖVER!

Och skälet till att jag är glad för det är...
MORGONTIDNINGEN!
Jag hatar långhelger och ingen GT.
Idag, tidningen var supertunn, skitsamma, den låg där så FINT i brevlådan på morgonkvisten.
Luktade svärta...
Och jag kände att hjärtat tog ett litet skutt av glädje :D
Lokaltidningen = Lycka.
För mig iallafall.

Varenda SIDA lästes med omsorg.
Förutom sporten då, den slängde jag raskt bort, noll intresse där ;D

Igår började jag på bok nr 2 som jag köpte förra veckan, "En sorts kärlek".
Den som handlar om en man som skriver om när hans fru får bröstcancer.

Den är väldigt bra.
Jag läste halva boken igårkvälls, jag läste till klockan 01.45, jag kunde inte sluta.
Den är SÅ gripande, och trots att författaren och huvudpersonen beter sig som en skitstövel(när han är borta från frun), tänker som en SKITSTÖVEL, är han ÄRLIG.
OCH...
Jag tror att det är MÅNGA människor som förmodligen tänker och agerar PRECIS som han.
Men aldrig skulle våga erkänna det.
Utåt sett och gentmot sin partner "Ställer upp, tröstar, är stark, finns där".
Men inombords exploderar i ilska, hat ibland och tycker att man blir fastlåst av en sjukdom.
Hans mun säger en sak och hans tankar är HELT tvärtom.

Jag känner medlidande som fan, för båda.
Känsloslukande och svår att lägga ifrån sig.
Rekommenderas.

Idag...
Ja, sonen kom inatt :D
Jag var ju då vaken och det blev ett pussande utan stop.
Och sonen i vanlig ordning, när det blivit FÖR MÅNGA...
"Såja, såja, vi har en hel vecka på oss mamma" (suck)
Pussar och kramar kan man ALDRIG få nog av, kontrar jag.
"Go´natt mamma" (flin)

Jag vill helst MYSA med sonen idag, göra något KREATIVT ihop.
Hans killkompis har redan ringt, sonen sover.
Vi får väl se vad sonen vill göra.
Men jag misstänker att JAG INTE är involverad ;D

Nu ska jag iallafall ut och röra på påskfläsket.
Förkylningen är KNAPPT, märkbar så idag blir det POWERWALK.
Hällarna nästa.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0