Lite orolig för kaninen!

Jag har virkat rätt mycket idag, och värken har inte blivit värre.
Den har legat på samma nivå, jättebra.
Men kaninen...
Ja, jag är lite orolig för kaninen.
Har märkt att han fäller rätt rejält sen ett tag tillbaka och han har fått ett område på ryggen som är korthårigt...
Inte KALT men korthårigt.
Och idag fick jag för mig att LUGGA honom lite och försöka få av lite mer päls.
Då började stora SJOK följa med.
Först tyckte jag inte det var så konstigt men...
Jag drog till och med av hår så det blev kala fläckar på två ställen!!!!
Vad i hela friden???

SKABB??????????

Jag kollade öronen och dom såg RENA och fina ut.
In, kollade datorn...
Blev lite mer lugnad, kunde vara VITAMINBRIST också, men eftersom Leo får allroundkost så kändes det omöjligt också.
Så det verkar som det KAN vara så att dom fäller på "fel tid" men dom där kala fläckarna gjorde mig spookie.
Eller så kan det ju vara så att jag tog i för mycket och att man inte ska dra av utan BORSTA lite då och då...?
Jag har ingen aning.
Han har liksom aldrig tappat päls.
Och det känns olustigt.

Det har kliat PÅ HELA mig då såklart, som FÖLJD av detta.
HELA KVÄLLEN har det kliat.
Kanske jag har fått LOPP-SKABB, finns det?
Innan jag började tänka i SKABBTERMER, kliade det inte ett smack.
Men jag har suttit och kliat mig med virknålen i håret, så jag inte smittar ner håret iallafall.
FÖRSENT, jag vet, men ändå.
Suck...
Jag hoppas att det verkligen inte är något sjukdomsaktigt, för jag har VERKLIGEN INGA PENGAR till veterinärbesök.
Då får sonens pappa betala isåfall.
Jag är PANK!
Nu ska jag virka en halvtimme till, och sen sängen.
GUD VA DÉ KLIAR, jag blir GALEN!!!!
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0