Modiga timmar...

Dödschocken att vakna och HÖRA att det regnar.

Eller jag hörde bilarna ute på gatan köra på PLASKIG GATA!
Inte bra.
Vad håller SMHI på med?
Dom bara lovar och ljuger ...
Jag blir riktigt irriterad.
Men dagen är ännu ung, så hopp finns.
Mamma och jag har redan bokat stranden och any time for sun, is a good time.
Vi avvaktar...
Det är ju väldigt varmt iallafall.
Jag lugnar solnerverna med motion, jag ska snart ge mig iväg.

Igår kom jag i säng vid 01.40 tiden och somnade vid 02.
Jag hittade ett virk-grundmönster i min favoritbok, och utvecklade det till en TREKANTSSJAL.
Jag blir imponerad av mig själv ibland.
Ja, faktiskt.
Väldigt impad.
Så det tog sina MODIGA TIMMAR.
Och så är jag ju sådär att jag MÅSTE "knyta ihop säcken" innan jag går och lägger mig.
(envis, envis)
Jag MÅSTE ha kommit en bra bit på början av sjalen och jag måste ha lärt mig mönstret UTANTILL.
Ja, det går fortare att virka om man ju har det i huvudet.

Detta mönstret gick rätt fort, det satt på 9:e varvet.
Då är grundvarven 6 st, sen tre som ska upprepas, så då gick det rätt fort faktiskt.
Och jag TROR att jag tycker att det är rätt snyggt faktiskt!
Jag ska knäppa en bild och lägga upp sen.
Jag hade inget lämpligt garn i mängd till detta projekt, så jag fick ta ett restgarn...
Som jag vet finns hemma i tygaffären mittemot, OM jag ska fortsätta.
Eller så blir det en restgarnssjal, om jag får ihop lite fina färger.
Men jag tycker nog, nu när jag tittar på den att den NOG blir finast med enhetlig färg.
Jag får se...
Nu börjar det ljusna upp och jag...
Drar till mitt KÄRA VIBBLE
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0