Jaså, jahaja, quelle suprise...

Jag sitter och förbereder mig för att gå iväg och mata katten.
Det verkar väldigt kallt och blåsigt ute.
Jag känner liksom hur det blåser/drar här inne i lägenheten, NORDANVINDEN tar sig in igenom våra fönster så...
Det blåser nog rätt rejält ute.
Det blir tjocka lager med kläder, huvva!

Annars så läste jag GT här och nyheten om att ambulanshelikoptern kanske ska stationeras på FASTLANDET.
För det fattades en 47 miljoner eller något i den prisklassen.
Jaså, jahaja, quelle suprise.
Well, well, well...
Jag blir inte förvånad på öns politiker längre, vare sig dom är RÖDA ELLER BLÅ.
Det är samma skrot och fucking djävla korn!!!
Att dom försnillar 17 miljoner i något djävla kongressbygge, det vill dom att vi ska "glömma bort och vända blad" på.
Att vi behöver en ambulanshelikopter för VÅRAN TRYGGHETS SKULL det vill dom att vi ska bortse ifrån...
Det kan röra sig om liv och död.
Jag hoppas verkligen att gotlänningarna går man ur huse om detta varslas om en verklighet.
Jag skulle GÄRNA vilja att detta var en nyhet på 1:a april så man skulle kunna läsa dagen efter "april, april, din dumma sill" ...
Men nu är det ju den 10 december så dessvärre är det ju nog sant.
Jag säger bara vad jag tycker:
SE TILL ATT HITTA DOM DÄR DJÄVLA MILJONERNA som behövs för att ha kvar ambulanshelikoptern!
Ni har ju sålt ut både äldreboenden, oss personliga assistenter och GUD VET VAD MER...
Så ni har nog pengar sparat på att ni inte har den verksamheten kvar att driva.
Eller?

Jag avslutar detta med:
LETA för i helvete, gräv djupt ner i era kommunala fickor!

Från det allvarliga till det tramsiga...
Min datorskärm!



Har ni sett vad FINT va?
Det värsta ÄR att jag tycker det på riktigt också, det är så självgott så det är inte klokt
Jag blir så glad av min skärmbakgrund när den flimmrar upp.
Jätteglad till och med.



Jag sitter här och funderar på om jag borde skaffa mig ett EXTRAJOBB?
"Paint-dataskärm designer"!
Hade väl varit ascoolt att få SIN EGEN, personliga Madde-specialare som skärmbakgrund?
(min självgodhet spränger snart alla gränser... ;)
Jag vet att jag ligger ungefär 1 miljon år efter med att vara en paintdesigner
(oj nu har jag tydligen skaffat mig en utbildning på det avancerade paint oxå ),
 men jag tycker det är så himla kul.
Jag gillar BARNSLIGT.
Fast dom flesta vill väl ha fina naturbilder eller något flashigt från något dyrt program.
Jag får nog lägga ner mina affärsplaner.
Bara designa åt mig själv
Nu ska jag klä på mig och ut och vandra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0