Tomten, redan?

Så satt jag här i godan ro, och sorterade kort på datorn.
Helt plötsligt hör jag "Ho, ho, ho, finns det några snälla barn här?" i hallen.
Och upp dyker TOMTEN med en fnissig Tomteblossnisse upp!





Va, TOMTEN, kommer du, sa jag.
Och Tomten, han grävde djupt i sin lilla kasse och bjöd på...



PEPPARKAKA!
Jag började undra om jag inte varit tillräckligt snäll under året...?
Ska jag redan nu börja oroa mig för julklapparna?
Så sa Tomten och Tomteblossnissen "Hej då" och försvann, lika fort som dom kom.

5 minuter senare hörde jag:
"Ho, ho, ho..."
Så dök Tomten upp IGEN, denna gång med tomterocken på också.
Och Tomteblossnissen hade bytts ut mot en Pälsmösse-sjal-tants-blossnisse!
Lika fnissig som förra nissen.





Och vid det här besöket bjöds det på en liten SNICKERSGODIS och vacker (hrmpf, nåja ;) sång!
Jag vart såååååå glatt överraskad.
Så pös dom IGEN lika snabbt som dom kom.
Sen har det varit lugnt, inga fler tomtebesök.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0