Snacka om att gå vidare...

Kan inte riktigt bestämma mig...

För vilken typ av projekt jag vill sätta igång med.
Ja, jag satte igång med "provtröjan" igår.
Men det vill jag inte göra idag.
Idag vill jag görra något RIKTIGT.
Jag är lite som åsnan mellan hötapparna.
Jag ska försöka ta ett beslut snart.

Sambon kom hem här, med en ny skjorta.
Den var mörk VINRÖD och den snabbaste tanken som slog mig var:
Pappa i källaren någon valfri jul på 70-talet!
Det var en pappa-från-förr-skjorta.
Den var bara dom extra långa och breda snibbarna som fattades.

Pratade med Nybyggarkusinen i telefonen när han visade upp sitt inköp och delade med mig precis vad jag tänkte.
Hon sa:
Ja, då måste du ju leta fram en bild på Sören när han hade SIN vinröda skjorta på.
Sen tar du en bild, I KÄLLAREN vid baren kanske, på Denny också!"
Ja, och kanske fota honom i en öronlappsfåtölj.

Jag har liksom blivit ihop med min far, STILMÄSSIGT, utan att jag gjort ett dugg för att förtjäna det.
Jag försöker poppa till honom och han...
Väljer SVÄRFARSVÄGEN á la 70-tal och Ex-krokvägen och köper EX-krok-byxor med FICKOR PÅ...
(för det är ju så himla praktiskt...)
Och Svärfarsvägen med vinröda skjortor!
Vad har man gjort för att förtjäna detta?
Jag fattar det inte.
En mix av far och ex-krok!

Snacka om att gå VIDARE i livet!

Så satte han på sig skjortan.
Han påstod att han provat en likadan skjorta i affären och den hade suttit JÄTTEBRA.
Jag såg honom i den KÖPTA skjortan och undrade:
Varför köpte du ett TÄLT?
Du ser ju ut som om du väger minst 10 kg för mycket.
Plus att AXELSÖMEN hängde långt ner på armen.
(Ja, den halvtaskiga sömmerskan la in sitt veto)
Det blev "Tom Cruiseaxel", slokande som en flaskhals, pga av för stor storlek.

Sambon suckade som en HEL karl och gick på min uppmaning och satte på sig en av sina gamla skjortor.
Den satt perfekt på kroppen (tajt i halsen iofs, men där har han ju ändå uppknäppt) och han såg ut att ha den vikt han har!
"Tom C-armarna" försvann också.
Jaha, sambon suckade och höll med.
Det var bara att packa ihop skjortan och byta.
Djävla kärring att vara STIL-PETIG också...
Tänkte han förmodligen

Nu har jag inte tid...
Jag MÅSTE välja projekt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0