Mer manga.

Idag har jag tagit det extremt lugnt,

Tillbringat min tid i soffan och bara vilat.
En vän kom förbi på en fika medans hon väntade på sina barn, som var på stan.
Det är väl typ ALLT.

Och trots att jag inte gjort ett dugg så har dagen gått SKITSNABBT.
Skönt och förvånade.

Ikväll ska jag ta det lika lugnt som jag har gjort hela dagen, det blir tv och sedan sova.
Imorgon ska jag promenera och slappa hela dagen också.

Så ännu en manga-superhero bild.
En snabb skiss jag gjorde till en vän som fyller 50 idag.
Ni får väl GISSA vem det är, om ni inte ser det direkt.

Men det har något att göra med KOSSOR iallafall ;D



Hon är Magnetic Maddys medhjälpare, Black Magic Women, BMW!

Jag har blivit RÄTT såld på det där med manga faktiskt.
Jag gör ju inte direkt några DETALJER i bilderna ännu, men jag har börjat fatta STILEN och utförandet lite mer.
Mangalight kanske? ;D

Förresten måste jag bara tipsa, för JAG fick tipset själv i förrgår.

En vän frågade mig om jag sett "Dödssynderna" med och av Sissela Kyle på tv.
"Du som ser så mycket på tv nu, har du sett...?"

Nä, det har jag inte, sa jag, är det bra eller?
"Ja, jag har skrattat som FAN, du skulle älska det också, hon är SÅ BRA!"
Mjaha, ja, det tror jag säkert, Sisslea brukar ju vara kul.
Jag har bara inte känt mig så sugen när jag hörde "Dödssynderna", jag ska kolla SVT Play (mitt nya favo som sambon brukar säga ;).

Igår, ingenting på tv, sambon ville inte se något ihop, då satte jag på datorn och såg alla tre programmen jag missat.
Jag kan säga att jag gapskrattade här fär mig själv.
Helt underbart roligt.
Speciellt avsnittet om FROSSERI, det var SÅ kul.

Så jag avslutar detta inlägg i sann Sissela-anda...

Hej, jag heter Madde och jag är en frossare!
"Hej Madde"
Jag frossar i mig själv, värk, bloggande, facebook, godis, mackor, virknålar, garn, mönster, tv, promenader m.m, jag tycker LAGOM är SÄMST...

Se Sissela och Dödssynderna och skratta åt otrolig träffsäkerhet och igenkännande.
Nu har det sinat i ordkassan för idag, på återseende imorgon.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0