Hål i baken!

Här har det gått i ett idag.

Jag satte mig på rumpan klockan 16.00 i soffan faktiskt.
Gav mig ut på långpromenad, Vibblerundan, fast DEN LÅNGA rundan gick jag idag :D
Det var nämligen VINDSTILLA, SOL och då får man fan passa på.

Har nog inte sett solen på...
Jag kommer inte ens ihåg NÄR solen lös här på Gotland sist.
Det är ju bara GRÅTT och SNÖSTORM jämt, så idag lyckades jag tajma in min promenad med solen och då får man passa på att vara ute ;D

Hann hem duschade och så skulle jag och mamma iväg på apoteket, Drogoteket ;D
Jag skulle hämta mina mediciner och hon sina, Pensionär 1 & Pensionär 2 typ...

Tror ni inte att jag SNEGLADE efter den där RUMPSALVAN för hemorrojder, som då också var ÅRTIONDETS HEMLIGHET bland modeller, skulle hjälpa mot ÖGONPÅSAR också ;D
Jo då...
När jag ändå var på apoteket liksom.
Ni vet, man liksom går där och strosar, vissel, vissel, jag bara går här på måfå, vissel, vissel.

Men va fan, det fanns ju MASSOR med krämer!!!!
Hur sjutton ska man veta VILKEN man ska ta för påsarna under ögonen?

Dessutom hade jag ju morsan med mig, det var runt lunch vilket betyder fullt med folk där inne...
Då går man ju inte och LÄSER på askarna direkt ;D
PINSAMT.
"Hemorrojdkräm, jahaja, står Frk Österholm och tittar på det, jahaja..."
Nä, jag är bara NYFIKEN, har blivit så påsig under ögonen, he, he, eehe.

Nä, det fick va, jag strosade vidare, jag har inte blivit DESPERAT ännu ;D

Så gick vi in på HM och gluttade.
Och jag la mina SISTA SLANTAR på en tröja till sonen :D
Han kommer DÖ av lycka!!!



För här hemma är det Star Wars på både längden OCH tvären!
När jag då såg den här för 149 kr, VISSTE jag att det var VÄL investerade pengar.
Han kommer bo i den.
Vi har det ju annars, som ni vet som följer min blogg, det lite JOBBIGT i klädfrågan ALLT som OFTAST.
Men den här är en fullträff, det VET jag ;D

Så hittade jag faktiskt en tröja till mig själv också, hade inte råd att köpa NU, men jag provade.
Har jag tur så finns den kvar när jag får pengar :(
Iallafall...

Jag gick in i provhytten, av med jackan och så ser jag i baken på mina jeans!

HÅL!
Två SLITNA hål, en på VAR SKINKA!
Amen TUR att jag bara skulle på stan en snabbis med morsan och INTE gå och fika eller käka med nån.
Jag hade nämligen ingen lång tröja heller på mig utan en t-shirt med lång ärm och en stickad tröja som båda gick till fickorna på jeansen...

Men HERREGUD...
Hur länge har jag haft dom där hålen där bak?
Detta är ju ett par av mina favoritjeans som jag DOCK INTE har haft på ca 6 månader pga av whiplashen.
Dom är väldigt tajta och därmed jobbiga att ta på sig, jag har fått nackvärk när jag försökt krångla mig i dom.
Alltså har dom legat oanvända sedan augusti.

Men det ÄR mina favoritjeans SOM SAGT, jag har använt dom FLITIGT innan olyckan...
Och jag SÅG inte idag, när jag drog på mig dom att det var hål på skinkorna.
Jag har INTE för vana att spegla min bak, OM jag inte står i en provhytt liksom.

Hur LÄNGE har jag haft hål UTAN att veta om det?
Har jag struttat RUNT PÅ STAN i sommar med HÅL på skinkorna???
RYYYYYYYYS, NEJ, det har jag väl ändå INTE gjort????
Eller?????

Jag HOPPAS att om jag varit med någon av mina vänner så hade dom väl sagt till mig, eller sambon?
Ja, SONEN hade definitivt sagt till mig, DET vet jag iallafall (Modegurun;)

Och OM jag har gjort det, vill jag klargöra att:
Jag hade inte en aning om det!!!!
Jag har INTE försökt LEKA "Snart-40-årig-pinsam-tonåringswannabee!"
Jag lovar och svär!!!!

Jag får LAGA och sätta lappar i rumpan och ha dom som HEMMA-JEANS i fortsättnngen.

Det är ju fredag idag också, jag gjorde "Fredagsfaxen" till min lille Musa:



Den blev baserad på en konversation vi hade förra veckan.
Lite internt då alltså ;D

Så ringde jag Försäkringskasse-tanten igen!

Först jagar dom en/mig med LJUS & LYKTA, risk för indragning av pengar, och sedan när man ÄNTLIGEN har ett svar, vilket jag ringde om i MÅNDAGS, då hör man inte ett ljud!!!
Det var ju så BRÅDSKANDE...
Eller???
Jag fick prata in ett meddelande IGEN, ingen har ringt under dagen, jag får se om hon hör av sig på måndag då´ra.

Djävla TRAMS-MYNDIGHET!

Så har jag FÖRSÄKERHETSSKULL skrivit ner TIDPUNKTERNA och datum jag har ringt, ifall det skulle komma sen:
"Nä, DU har inte ringt, nu drar jag in dina pengar..."
Då kan man kontakta Telia och få SVART på VITT :D
Här tänker man på allt ;D

Eftersom jag hamnade sent i soffan så har jag inte hunnit virka ett skvatt.
Det ska jag göra nu.
Sticka lugnt.










Kommentarer
Postat av: Syster J

Xyloproct el Proctosedyl salva. Så nu vet du det.

2010-02-20 @ 06:18:44
Postat av: Bloggaren Herself

Ha, ha, ha, Åååå Tack experten!!!!

Gud så bra, då vet jag det när jag blivit riktigt desperat!

Då kan jag gå in på apoteket och SNABBT smuggla med mig en sån tub till kassan!

KRAMkram

2010-02-20 @ 11:30:39
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0