Jag har en prins!

Jag började dagen som TRÖTT.

Avslutar dagen som TRÖTT.
Men dessemellan vart det ganska PIGGT ändå ;D

Jag har, som jag skrev imorse, tagit det lugnt.
Välbehövligt och det gjorde att värken faktiskt lättade.
Trots virkning.
Ännu bättre liksom!

Jag fortsatte på min "hitta-rätt-mönster-till-hemliga-projektet" odysse.

Det blev 4 provlappar till, 7 sammanlagt om man räknar dom från igår.
Tillslut hade jag ett VINNARMÖNSTER!!!!
Det kallas Fontängaller.



Jag körde igång på direkten och har kommit en bra bit.

Ja, jag har övat upp snabbheten igen :D
Det är bara värken som sätter stopp vissa dagar.

Har sneglat lite på HM´s "Logg-mode" och sett virkade, smala halsdukar till sommaren.
Deras är i bomullsgarn, men det tycker jag är ett litet "klumpigt" garn.

Denna gör jag till en vän som har problem med nacken, det får inte vara för tungt, stickigt...
Alltså, en vårhalsduk, smal, skir i supermjukt mohairgarn.
Jag är nöjd, hoppas hon blir det också!

Så till min älskade son och älskade sambo...

Idag har vi firat sambon som fyller 38.
Jag och morsan köpte en himla dyr herrparfym som sambon önskat sig.
Och sonen...

Ja, det var det jag inte kunde skriva om häromdagen, när vi hade varit på bibblan.

När vi var färdiga på Kränku så säger sonen:
"Vi måste gå in i en affär till, jag ska köpa en present till Denny!"
Ok, det kan vi väl.
Han styrde stegen mot den där "tröjaffären" som ligger mittemot Indiska (har glömt namnet nu).

In där och säger:
"Jag ska köpa en Barcelonatröja till Denny."
Jaha, ja, vill han ha det då?
Och samtidigt ser jag priset, 199 kr.

Hm, oki gubben, men alltså dom kostar 199 kr, alltså jag har inte råd just nu, vet du...
Jag och mormor har redan fixat present. (Hade vi ju inte gjort, men BESTÄMT iallafall)

"Jaja, men jag ska köpa den här presenten för mina egna pengar!!!"

Jag höll på och tappa hakan.
Ska min snart 10-årige son, köpa en present till sambon för 199 kr, för EGNA PENGAR?

INTE nu för att min son är SNÅL, men han sparar till ett Nintendo Wii, han sparar till och med varenda FEMTIO-öring.
Han köper INTE leksaker till sig själv ens, för det priset.
Går det över hundralappen blir han snål mot sig själv och avstår.

Han har köpt små presenter till mig och sin pappa för egna pengar och då har han spenderat ca 20 kr var på oss.
Han har gett mig ett jättevackert glaskonstverk på en fördelsedag, men det hade FÖRMODLIGEN pappa betalat.

Ja, jag tappade hakan och blev SUPERRÖRD!!!!
Alltså, nu menar jag "Till-tårar-rörd"!

I slutändan så blev det nu inte en Barcelonatröja, för jag påminde sonen om den diskussion han och sambon haft om just Barcelonatröjor.
Där sonen frågat om inte sambon skulle köpa sig en Barcelonatröja eftersom han "hejar på" Barcelona.
Sambon hade då sagt att han inte ville ha en så´n tröja.

Då hittade vi snygga mössor, som skulle passat sambon, men Barcelona var slut...

Då frågar killen i butiken om inte "Han-som-skulle-få-en-present" gillade någon musikgrupp?
Blixtsnabbt säger sonen:
"Jo, Metallica!"
Vi gick och kollade in Metallicatröjorna och sonen valde en han gillade.

Så vänder han sig om, tittar bakom sig och säger:

"Fast han gillar ju HONOM OCKSÅ..."

Och pekar på en t-shirt med Bob Marley.
Jamen DEN köper vi inte, säger jag då.
"Varför då?"
Nämen han gillar Metallica bättre.
"Ok, det blir Metallica."

Och jag tänkte SÅ DJÄVLA töntigt för mig själv:
Det kan ju misstolkas med en Marleytröja...
Om NI fattar vad jag menar ;D

Så det blev en Metallicatröja som sonen, min lille prins, köpte till sambon!
Helt otroligt.
Som min bästis sa när jag berättade för henne:
"Ingen tvekan om VEM som står högst i kurs i er lilla fyrenighet av föräldrar..."
Nä, det är tydligt det.

Och HÄRLIGT!



The Tröja ;D

Sambon blev jättesuperduperglad!
Han kände sig nog lite speciell och UTVALD, och bara DET kan ju vara en NOG SÅ STOR present!
Att hans bonusbarn har köpt en dyr present som han inte skulle unna sig själv, mig eller sin far.
Det är kärlek det :D

Jag gjorde middag och så bjöd vi in mamma.
Alla blev så mätta efteråt, att vi inte orkade trycka i oss vaniljhjärtan som sambon köpt till fikat.
Nu ska jag gå och lägga mig och sova, jag är helt SLUT!
Sticka lugnt.








Kommentarer
Postat av: Tove

Riktigt, riktigt fin av sonen :)

2010-02-13 @ 22:19:45
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, han är den bäste av dom bästa :D

2010-02-14 @ 22:01:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0