Vattengympa, nej tack...

Jag börjar med att skriva:

Vattengympa NEJ TACK!

Här har jag ringt och tjatat mig till någon form av träning från sjukgymnasten.
Blev glad när jag fick hoppa in i en grupp, var förväntasfull idag...
Och har så ont nu så det bränner uppifrån huvudknoppen, ner i nacke, hals och arm och ända ner i bröstkorgen!

Då ska ni veta att jag ändå tog det ytterst lugnt med armarna och använde inga skumgummihantlar utan bara gjorde vissa rörelser FÖRSIKTIGT och jobbade mycket med benen.

Fy fan, och dagen började ändå VÄRKMÄSSIGT BRA.
OCH...
När jag gick iväg kunde jag bära en handduk modell halvstor, baddräkten och en liten, liten flaska duschcreme med mig i en plastpåse, i höger hand.
Utan att det triggade igång något.
Stor seger där iallafall!!!!!!!!!

Men efter träningen och duschen så vart ju påsen DUBBELT som tung pga av väta, jag hade inge pengar på mobilen för att kolla var sambon var (ifall han hade kunnat ta det i bilen om han var i närheten); så det var bara att gå hem och nu har jag VÄRK!
Fy fan.

Nä, så den träning jag kommer fortsätta med är mina promenader, träna mig mer och mer i att bära saker  och det "lätta hemarbetet".
Det här blev alldeles för mycket och gör alldeles FÖR ONT!

Så kommer jag hem här och då väntade ett brev från Försäkringskassan.

Hon har begärt komplettering vad gäller bedömningen av min magnetröntgen!
Ok...
Och att hon har godkänt sjukskrivningen fram till sista februari trots att hon inte fått svar från läkaren på min magnetröntgen, men till nästa månad så...

Jag kastade mig på telefonen (i vanlig ordning ;) och ringde först till röngten.

Telefontid imorgon mellan 09-14, ok, då får jag ringa och höra NÄR jag ska få den där djävla röntgen imorgon.
Ringde vidare till FK-tanten och blev uppringd nyss.
"Hallå, jag har inte fått min MR ännu, du drar väl inte in min sjukskrivning EFTER februari nu om jag inte hunnit få den innan DESS????

Det är ju inte MITT FEL att dom inte har fått tummen ur och kallat mig ännu!!!
Och för det första:
Dom har inte beviljat mig en MR förrens nu, det har jag ju velat ha från dag " 1 Du har fått en whiplash" typ...
Det är inte mitt fel att dom SEGAR ut på det NU heller?"

Ja, hjälp vad jag ångade på...

Och DENNA GÅNGEN hade jag ett VÄLDIGT bra samtal med FK-tanten!!!! :D

Väldigt konstruktivt och bra och MINDRE HOTFULLT än sist.
Då gick ju hon på med lagar och paragrafer och lite hotfullt nästan.
Vilket fick mig att gå i taket och PITBULLA mig värre än värst ;D

Ja, nä, det var ett bra samtal och hon hade dessutom pratat med min läkare idag (kors i taket) om min röntgen och att han var tungen att komplettera andra saker åt henne om mig.
Bra, jag frågade ju såklart VAD och fick svar på det med.
Och så pratade vi OM massor mer.

Jag tog bla upp det där med "möte med min läkare" igen också, och den här gången var det helt andra tongångar...
Mysko, men iallafall, det här samtalet så kunde hon absolut tänka sig att ha möte med mig, min läkare och min sjukgymnast OM det är så...
Mhm...
Bra, ok, vi får se hur värken utvecklar sig i och med medicinen då...

Jag BORDE nog göra som min bästis säger:
"DU SKA HA SKRIFTLIGT på det dom säger!"

Kanske det alltså, för det SÄGS så mycket ena gången och NYA saker nästa gång!
Man lär så länge man lever, och man ska ha SKRIFTLIGT på det mesta TROR jag också.
Nog om det, vi hade ett bra samtal och skulle höras igen med tanke på röntgenresultatet :D

Och inte nog med det...

I morse kom en av mina arbetskamrater förbi.
Vi fikade någon timme eller två.
Vi pratade lite privata saker och lite jobbrelaterat.
Och jag kände, efter att hon hade åkt, att jag måste ringa mina TVÅ ANDRA arbetskamrater också.

Med tanke på dom senaste "grejerna" som diskuterats på möten, mellan oss och med ens chef.
Och att två av mina arbetskamrater trott, iallafall en, att jag skrivit skit om henne på bloggen.

Vilket jag inte gjort, det var riktat till "DOM NYA FÖRHÅLLNINGSREGLERNA" som verkar ha börjat gälla i och med att vi blivit PRIVATISERADE.

INTE riktat till mina arbetskamrater.
Nu skriver jag det här också, "Eget hus"-inlägget var EN VISION vad KANSKE kommer gälla i framtiden.

Jag ringde och förklarade MIN STÅNDPUNKT som jag och min andra arbetskompis känt efter ett p-möte.
Och hur JAG fått refererat till mig hur saker och ting verkar "ska skötas" nu förtiden när vi blivit privata.
Det var inte riktat till att mina arbetskamrater "gjort något" utan snarare hur ledningen ska skötas framöver.

Jag kanske till och med får sparken OM jag SKRIVER om mina känslor och framtidsvisioner vad gäller privatiseringen?
Det vet ju inte jag???
Men jag tar chansen och utmanar "rätten till det fria ordet".
Jag hoppas att bara för att just VI assistenter blivit privatiserade är vi väl fortfarande svenskar och bor i sverige där det råder demokrati???

Ja, när jag var riktigt uppretad innan mitt samtal med min chef, då kallade jag dom som tagit över för "Diktaurhuset" ;D
Det heter Omsorgshuset, så det låg nära till hands.
Förlåt, jag kanske får kicken för det också ;D

Det blev två bra samtal med mina andra arbetskamrater, tyckte jag iallafall.
Jag förklarade vad jag hört, samtal med chefen, vad jag MENAT när jag skrev...
Och att jag och min andra arbetskompis INTE är sura på dom eller har börjat Robinsonpakta.
Det var främst en hypotes om en framtid.
Om inte VI behandlas på ett bra sätt av vår nya arbetsgivare.

Jisses...
Ja, bäst att ta tjuren vid hornen DIREKT, sån är jag, BANG på ;D

Det som var ROLIGT idag då...

Var att min arbetskompis undrade vad och om, jag virkat ihop något nytt alster.
Jo, den där sa jag och visade sjalen som jag fotade igår.
Hon bara "WOW:ade" och provade och sa:
"Den vill jag ha.
Den ska jag ha!
Den får du hänga undan, paxad, jag kommer förbi med pengar om några dagar."

Jaha ja, se där :D
Den hann hänga lika länge som den röda jag gjorde, typ två dagar.
Imorgon, beroende på värken, ska jag ge mig i kast med någon ny modell förhoppningsvis.

Jag tror att det är ett BRA ställe (extrasängen i hallen) att hänga mina nytillverkade alster där.
Så ser vänner och besökare som kommer och hälsar på "NÅGOT SNYGGT" som hänger på sängen och VIPS så är sjalen såld.
Jättebra affärs-säljar-strategi ;D

Ja, så det var dagen SO FAR i LÅNGVERSION...

Trevlig fikastund i morse, inge mer vattengympa, en massa telefonsamtal och värk just nu.
Men den ska jag vila bort under kvällen och förhoppningsvis är den borta imorgon.
Jag och sambon kommer förmodligen se en "helt laglig" film ikväll, en ny spökrysare (Yeiiij :).

För övrigt så kan jag nämna att det är jag och SMÅ-ÅRINGARNA som gillar filmerna "TWILLIGHT" med Snygg-Edward ;D

Såg i tidningen idag att det är åldersgruppen 10-15 år som bara "Ääääälskar, avgudar Twillight och New Moon.
Hm...
Ja, jag gillade ju första "High School Musical" filmen också.
Och alla BRA barnfilmer sitter jag ju och ser själv på Disney Channel.
Ja...

Vad det säger om mig?
Going on forty, acting like TEEN-SOMETHING ;D
Sticka lugnt.
 




 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0