Tigerbalsam!

Inte mycket lycka här på morgonen med telefonterroriseringen till olika instanser!

Alla verkar vara "Tillfälligt ute"...
Jag misstänker att jag lyckats pricka in MORGONFIKAT!
Har bara lämnat telefonmeddelande till min chef...
Om mina anställningspapper, som för övrigt kom i veckan, om jag nu glömt och skriva det ;)

Till försäkringsbolaget har jag inte lämnat meddelande, jag ringer igen.
Lite senare.

Nu ska jag ta mig en liten paus telefonterroriseringen...
Promenera ner på stan och försöka hitta en liten present till mitt GUDBARN, som har födelsedag idag.
Det blir väl någon form av födelsedagsfika i helgen.

För övrigt satt jag här på morgonen och såg på "Tv4 Morgon".
En NY reklam dýker upp, som JAG iallafall aldrig sett förut...

Svart/vit bild, en snygg tjej i en säng, fladdrande vita gardiner, snygg tjej går upp ur sängen och fram till det öpnna fönstret...

Då säger speakerrösten:
"Upplev den befriande känslan av TIGERBALSAM"

???????
Wow, TIGERBALSAM!
DEN var verkligen OTIPPAD.

För mig är tigerbalsam :

Min MORMOR i fotsid nattlinne och BÄDDJACKA!
Jag ser henne framför mig i sitt mintgröna bomullsnattlinne och sin ljusblå bäddjacka med sidenknytband.
Insmord på sin onda höft med TIGERBALSAM, och den lukten låg TUNG i sovrummet.

Kröp man ner i hennes säng på morgonkvisten så doftade lakanen i sängen...
Svagt av tigerbalsam.

För mig är även tigerbalsam:

Träningshall, omklädningsrum, svettiga karlar som spelat INNEBANDY.
Och STRÄCKT sig...
I typ LJUMSKEN eller något liknade.

Tigerbalsam för mig är INTE:
Snygg reklam.
Snygg tjej i säng, går till fönster, och upplever TIGERBALSAMENS härliga effekt.

Men DÄR får jag alltså tänka om...
Tigerbalsam är TJUSIGT och inte BÄDDJACKA eller svettiga ljumskar.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0