Intressant...

Jag har faktiskt klarat av dagen ganska bra här.

Jag fick inte ont förrens vid 16.30-tiden när jag och mamma skulle till Lantmännen och inhandla mat till Mr. Sexmachine.
Dvs kaninen, för er som RÅKAT missa läsa om sexorgien här igår ;)

Mamma bar, men jag hade klippt mig vid tre-tiden och då satt jag inte bra.
Mathandel med sambon efter det.
Och så Lantmännen som sagt.
Fick ont, men det GÅR...

Intressant SPANING på Lantmännen var iallafall:
GUBBARNA som jobbar där...s...
ATTITYD till sina kunder.

Om det finns BITTERFITTOR och surkärringar inom vård och omsorg...
Så finns det SURGUBBAR med NOLL SERVICEMIND på instanser som tex:

Snicken.
Ja, bygg och målaraffärer ÖVERHUVUDTAGET vill jag påstå.
Polisen.
Bil-lagar-verkstäder.
Bil-lackar-verkstäder.
Mackar.
(säkert flera, men jag kommer inte på fler just nu, maila gärna förslag på det ;)

Och så LANTMÄNNEN!

Jag kommer in idag.
Tittar på två Lantmännengubbar som står i sina FINA Lantmännenskjortor med matchande byxor i kassan.
HÄLSAR...
Dom tittar bort och hälsar INTE tillbaka.
Ok...
SERVICEMINDED var det, hörde jag "SAS-Kurs" eller???
Ja, det var någon av mina hjärnspöken som viskade det minsann ;)

Mamma kommer in strax efter...
Även hon hälsar på SURGUBBARNA i Lantmännenskjortor med matchande byxor vid kassan...
Och även HON möts av TYSTNAD!

Okidoki...
Hon tog det jag skulle ha och så gick vi till kassan.
Och när jag ska betala möts jag TYSTNAD igen.
Inte ett "Hej" eller någon hälsningsfras överhuvudtaget!!!!!

Jag hälsar då "HEJ" själv, väldigt ÖVERTYDLIGT HÖGT ;)
Lite demonstrativt såklart.

Jag ställer en fråga om "4 påsar för 3" och får ett mumlande, korthugget svar!
Tystnad...
Tills priset kommer upp:
Då kommer ett mumlande: 183 kr...
Tystnad.
Jag betalar och säger "TACK så mycket", väldigt högt igen, och "HEJ DÅ".

"Hej", surt, mumlande.

Amen Va fan...
Varför får sådana där JOBBA i ett serviceyrke?
GLATT och trevligt vill man ju bli bemött.
Inte korthugget, mumlande och SURT!

Dom BORDE gå en CHARMKURS faktiskt.
Ett leende förlänger livet, och höjer även KUNDERNAS vilja att komma tillbaka och handla.
Tänk på det ni, SURGUBBARNA på Lantmännen i Lantmännenskjortor med matchande byxor bakom kassan.

Så till min frissa.
Jag var ju och klippte topparna idag.
Naturligtvis började jag berätta om min whiplash när hon frågade hur "läget var".
Jag har ju klippt mig hos henne sedan tonåren så...

Iallafall...
Jag har fått ett TIPS från henne som verkar DJÄKLIGT intressant!!!
Hon har ju haft en del problem, vilka jag INTE tänker gå in på här...
Men iallafall AXLAR och nacke, vilket är vanligt bland frisörer.
Mycket värk inblandat.

Hon har börjat gå hos en OSTEOPAT som kommer hit från Göteborg och jobbar ibland.
Hon var på ETT besök hos den där osteopaten...
Och var värkfri i SEX VECKOR efter det!
Jag frågade genast vad ett sådant besök kostar, telefonnummer, namn m.m

Hon gav mig nummer, infoblad som jag läste, och sa att ett besök på 90 minuter betalade hon 600 kr för.
Hoppet som tändes bara...
DOG!
Jaha.
Sexhundra för ett besök.

Men då berättade frissan att hon tydligen har någon form av sammarbete med Länsförsäkringar där skadade personer får ERSÄTTNING från Länsförsäkringar för att få behandlingar av henne.
Oki...
Jag har FOLKSAM via jobbet då.
Men som hemförsäkring har jag ju Länsförsäkringar.
Hm.

Ja.
Jag ska iallafall ringa mitt försäkringsbolag imorgon, jag MÅSTE FÅ UT pengar nu.
Jag har sagt det minst TUSEN GÅNGER dom senaste månaderna och jag säger det igen:
Jag behöver mina försäkringspengar NU, inte sen, OM jag blir frisk!!!!
NU!
Fatta!
Jag blir tokig snart.

Jag kan ta mig fan REDOVISA tillbaka varenda krona som jag VILL ANVÄNDA till privata behandlingar!
Jag ska inte slösa en spänn på nöjessamma saker, jag LOVAR!

Jag vill gå till min privata akupunktör på An-kliniken, för jag har ju TYVÄRR blivit sämre sedan jag inte kunnat gå dit och få laser och hans akupunktur.
Jag vill testa den här OSTEOPATEN och se om HON kan hjälpa min nacke.

Jag vill göra något annat än bara sitta här och ha ont.
Och INTE kan börja leva och jobba igen.

Imorgon ska jag "jobba", TELEFONTERRORISERA varenda djävla instans om det är så!

Man ska inte vara fattig och bli sjuk, den saken är klar!
Man ska vara RIK och bli sjuk.
Då kan man pröjsa sitt PRIVATA val av TILLFRISKNANDE!
Skit!
Att jag inte visste det INNAN den här olyckan...
Då hade jag gjort HELT andra val här i livet vad gäller yrkeskarriär och val av man!
Nu är det...
FÖRSENT ;)

Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0