Dodol...

Vi börjar med sonen...

Telefonen ringde här på eftermiddagen.
Det var sonen.
"Hej mamma, är du hemma?"
Ja...

"Jaha, men varför öppnar du inte dörren när jag ringer på den då?"
Va, jag har inte hört att det ringt på dörren, kanske batterierna är slut i ringklockan...?
Men var är du då?

"På macken."

Macken, vad gör du där????

"Jo vi var i Tallunden med fritids, och jag vågade inte gå hela vägen till pappa från Tallunden.
Så jag gick hem till dig i stället."
Ok, jag går ner och låser upp så kan du komma upp...

När sonen kom hit fick han ringa sin pappa, för att meddela sig att han gått hit istället för hem till dom.
Pappas mobil var avstängd, ska noteras, inget svar, utan mobilsvar.

När sonen fått mellis frågar jag:
Sa du till fritidspersonalen att du skulle gå hit?

"Ja."
Ville dom inte RINGA hit först och KOLLA om jag var hemma innan dom släppte iväg dig?
"Nej.
"XX" sa att det var bara att gå hem till dig om jag ville det.

Ok, frågade hon inte om du hade nyckel hit då så att du skulle kunna komma IN om inte vi var hemma?
"Nä."
Okej...

Snacka om ANSVARSLÖST!!!!
Tur nu då att JAG FAKTISKT VAR HEMMA.
Mamma var ju tex borta idag...
Pappa svarade ju inte i sin mobil heller.
Då hade sonen kanske blivit sittande på Statoil om ingen varit här.

I värsta FALL...
Gått hem till pappa ÄNDÅ, SJÄLV.
Inte OK i "MIN BOK"!

Vad är det för djävla FRITIDS som INTE RINGER och kollar med NÅGON av föräldrarna INNAN dom släpper iväg barnet????????
För hade JAG varit fritidspersonal, så hade JAG ringt, och hade jag INTE FÅTT SVAR från någon av föräldrarna...
Då hade barnet fått följa med tillbaka till FRITIDS!

Dom hade ju inte en DJÄVLA aning här, bara ren FLAX att jag var hemma!
Dom orkade tydligen inte ringa och kolla!
GISSA...
Vem som kommer vara en skitjobbig, pittbull och tala om för fritidspersonalen IMORGON...
Vad jag anser om deras "släppa iväg ungar till höger och vänster utan att kolla med föräldrar" först?

Såklart är det UNDERTECKNAD :C

Annars...

Så fick jag ett jättegulligt mail, jag kanske ska kalla det TIPS-MAIL, på Facebook idag.
En släkting till en av mina bästisar hade skrivit några rader.
Hon hade tydligen bläddrat i tidningen "Tove" och hittat lite speciella VIRKADE ARMBAND med en "DYR" kristall i mitten, för ca 700 kr stycket.

Mailaren tyckte att jag kunde SNO-INSPIRERAS ;) och kanske göra något liknande?

Så klart jag kan!!!!
Jag blev genast sugen.
Tänker genast kolla om det armband som skulle kunna funka och som inte kostar "en förmögenhet".
Mailaren ville ha FÖRSTA TJING på ett sådant armband, om jag kunde åstakomma något liknande.

Vi får väl se... ;D

Så kan man ju undra HUR EXAKT man ( med MAN menar jag " mig själv" såklart ;) fungerar ibland.

Idag lyssnade jag på Morgonpasset i P3 under min morgonpromenad.
Dom hade besök av en komiker som var från Iran, eller kanske hade föräldrar från Iran.
Och Kodjo...
Han skulle då i vanlig ordning STAJLA, och idag blev det om vad han kunde säga på Iranska.
Det var TYP BEGRÄNSAT.

Han började med HEJ...
Som på persiska hette ??????
Ingen aning, kommer inte ihåg.

Andra ordet han kunde säga var PENIS.
Och det hette DODOL, med reservation för stavningen, jag skriver hur man uttalade det ;)

Men är det inte konstigt så säg...

HEJ, var ett minst lika enkelt ord.
Men jag kom bara ihåg PENIS.
Hm...
Ja, det är inte all information som hjärnan KAN TA EMOT...
Bäst att komma ihåg det VIKTIGASTE då ;D
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Eva

På dem bara!!!!

Mig är de nog så trötta på vid det här laget!!

Jag är inte förvånad, om man säger så.

2010-01-21 @ 19:39:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0