Kreativ Bananza & Amish-Maddemamman!

Jag har varit KREATIV BANANZA...

Jag blev helt galen här idag.
Jag vet inte VAD som händer i mig när jag tar nål och garn i händerna.
Jag går BANANZA.
Började ju med den där presenten.
Jag hade från början tänkt mig den i cerise.
Men så kände jag:
Tråkigt!
Oinspirerande!
Jag började botanisera bland mina restgarner och fick ihop:
"Blåbär&mjölk", brunt, natur, grått och ljust gråblå.
Det var färgerna som fick mig att gå i taket av kreativ bananza, jag har inte kunnat sluta.

Det är ett "gammalt" egenkomponerat mönster, men i och med att jag gör det på ett nytt sätt, med restgarner, blir det kortslutning!
Whiplash eller inte.
Jag har en allvarlig HANTVERKS-STÖRNING, så är det bara.
Jag hoppas jag inte förstört för mig själv nu, men jag lovar mig själv, nu när jag bestämt mig för färgordningen...
Att jag ska virka resten av presenten i sakta takt.
Suck...
Jag saknar min gamla nacke.

Men nu fick jag dessutom KRAMP i min OVANA högra virkhand, så jag måste lägga av ändå.
Ådrorna RULLAR obehagligt svullet på handen, och jag har som sagt fått kramp.
Ja, så kan det gå när man lagt ner...
DET MESTA!



Jag känner mig SUR, jag kan lika bra hugga av mig händerna!

Sonen och jag har sett på tv från och till ihop.
Han har sprungit mellan tv´n och Playstation.
Just nu är det Playstation som gäller och han vill INTE att jag ska gå och lägga mig...
Före klockan 02 typ, för HAN vill inte gå och lägga sig .

Vid KORVMIDDAGEN som Madde-Bullmamma hade lagat till, kom det ÅTERKOMMANDE och tjatiga ämnet MOBILTELEFON upp igen.
Sonens pappa och jag har ju bestämt att sonen inte skall få mobiltelefon förrens han är FEMTON!
Hur poppis är DET tror ni?

Nu i vår så har sonen deklarerat att HAN är den ENDA i klassen som inte har mobil.
Han är SÅ UTE och jag känner...
VI är SÅ AMISH!!!!



Vi är så gammeldags att vi tar häst och vagn till affären.
Har ladugård i trädgården med kor, grisar, får som vi slaktar själva.
Höns som värper ägg.
Vi syr våra egna kläder, har dass på gården, bor i ett hus med stampat jordgolv, vi har fotogenlampor och stearinljus, "EL" vad är det ?, tvättar våra kläder i en bäck och har ALDRIG hört talas om ordet TELEFON.
Jepp, så omoderna är vi, jag och sonens far!

Så säger sonen vid middagen:

Ja mamma, nu MÅSTE jag iallafall ha en mobiltelefon till hösten!
Amish-Maddemamman:
För att?
Tjat-Sonen:
"Jo, men till hösten kommer jag få cykla VART jag vill, och vara på olika ställen LÅNGT hemifrån.
För nu ska jag börja fyran och DÅ...
Får man göra sån´t!"
Amish-Maddemamman:
Säger du det du.
(Keep on dreaming)

Tjat-sonen:
"Ja, jag kommer vara MYCKET hemifrån, och behöver du få tag i mig, veta VART jag är...
Då måste jag ha en mobiltelefon!"
Amish-Maddemamman:
(Vilka djäkligt FJANTIGA och DÅLIGA argument...)
Pappa och jag har bestämt att du inte får en mobil före du fyllt 15!
Tjat-sonen:
"Pappa säger att han ska tänka på det."
Amish-Maddemamman:
(VA??? Kniv i ryggen!)
Jaså, det säger han, ja då får vi visst prata igen då.

Tjat-Sonen:
"Ja, det sa pappa med!"
Amish-Maddemamman:
Så du ska bli så HIMLA självständig till hösten du...?
Vad händer med DIG och MIG då?
Vem ska jag umgås och mysa med?
(Hälften på skoj, MEST på allvar)
Tjat-Sonen:
"AMEN MAMMA...
Jag är snart VUXEN, jag har annat å göra än att vara med DIG!"
Amish-Maddemamman:
Som vad?
Du är min mysgris, du ska vara hemma med MIG!

Tjat-Sonen:
Men mamma, e´ru knäpp eller?
Amish-Maddemamman:
(Tystnad)
Nä.
Den Vuxne Sonen:
"Mamma, skärp dig."
Desperata-Maddemamman:
Jag bara skojade, hi, hi...
(Not...)
De Vuxne Sonen:
(höjt ögonbryn)
"Tack för maten!"

Jaha, jag måste snarast börja JOBBA igen, börja leva, och sluta klänga mig fast vid ett barn som fyller 10 ÅR, inte 10 MÅNADER!
Suck, det känns SÅ HÅRT!
Släppa taget är INTE min grej.





Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0