Vad har hänt...

Så vad har hänt sen sist jag skrev?

Jo, jag har glott på tv och börjat på en födelsedagspresent som jag utlovat.
Men inte börjat på pga nacken.
Jag gav bort ett par handledsvärmare i present för några veckor sedan, och idag har jag iallafall börjat.
Räknade ut att om jag gör två varv per dag nu, så tar det 1½ vecka att göra dom.
Men BARA om jag inte har ont.
Men handledsvärmarna är inte långa eller breda, så jag tror det är lugnt.

Det får ta den tid det tar i värsta fall, men nu har jag iallafall, som sagt, börjat!

Men som vanligt, när jag plockar upp nål och garn, har jag svårt att sluta.
Jag får TVINGA mig själv att lägga ner sakerna i plastpåsen efter BÄSTÄMD MÄNGD.
Men när jag då vet innerst inne att jag I VANLIGA FALL, svängt ihop ett par värmare på 4-5 timmar...
Och så måste jag dra ut på det i 1½ vecka och kanske längre...
Då känns det som SKIT!
Hade det inte varit en utlovad present, då hade jag inte ens tagit upp nål och garn.

Jag har valt ett lavendellila garn och så ska det bli brunmelerade knappar till det, eller vita snäckskalsfärgade.
Beror på vad jag hittar, vilka modeller som finns.
Men jag tror till personen som skall få dom, skulle brunmelerade passa bäst.
Har jag tur...
Så kanske det finns snäckskalsknappar i brunt!
Jag får leta och se vad stans tygaffärer kan erbjuda.
Jag har inte fått ont av att börja virka ikväll iallafall och värken jag drog på mig under dagen...
Den är borta.

Det har dock varit en TUFF värkmånad, denna månad.
Tycker jag nog allt att det känns som.
Hm.
Ja, ja, den som lever får se, som vanligt.
Och lever gör jag ju än så länge.

Imorgon ska jag ut och motionera, ta det lugnt under dagen och sen gå&stå på Tiljans på kvällen!

Granntösen ska ju sjunga skjortan av VISBYCITY och vinna hela rasket.
(Så det så, det har JAG bestämt.)
Vi måste göra någon "EMMA-SKYLT" som vi kan hålla upp när hon uppträder.
Nu mot sängen och min bok.
Jag läser "Dårens dotter" av Mian Lodalen!
MYCKET bra bok, jag slukläser.
Rekommenderas.
Sticka lugnt.












Kommentarer
Postat av: Gitte

Hej! Vet inte om du har hittat bruna snäckskalsknappar men jag har en liten sådan i natur, den är åt det brunbeiga skimrande hållet med rå baksida. Supervacker.

2010-07-12 @ 11:37:29
URL: http://www.bortbytingen.bloggplatsen.se
Postat av: Bloggaren Herself

Hej Gitte!

Jag sydde ihop handledsvärmarna istället.

Jag hittade nämligen inga knappar som jag tyckte passade, så jag gjorde en annan variant.

Kram

2010-07-12 @ 11:48:25
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0