Knappar!

Idag har varit mycket LUFT!

Och DAMM.
Jag sa till en av mina vänner när vi pratade och jag var på väg mot Vibble förut:
"Jag får nog vika av här in mot Oscarsstenen och gå mot Miloverkstan istället...
Jag tror jag kommer drabbas av STENLUGNA om jag fortsätter längs Toftavägen.
Krax."

Det stack mer än lovligt i halsen allt damm.
Lägg då till att jag var på stan på förmiddagen och det dammade lika mycket där, fy fasen.

Jag har alltså varit på stan, hittade vad jag skulle ha, dvs present och sedan lite shopping på ÖB och hem emellan.
Sen gick jag till garnaffären, köpte...



Gulliga knappar :D

Herregud, det är ju assvårt att välja, det finns ju hur mycket gullegull-knappar som helst.
Och DYRT är det egentligen också.
Bara den här lilla samlingen betalade jag 136 kr för...
Och då är det inte LYX-KNAPPAR direkt.

Jag gick hem och kollade vad jag har för restgarner i "favvo-mjuk-mohair" och det fanns massor.
Jag kan matcha ihop ganska mycket med bara dom rosa knapparna.
Och det är jag ju göra eftersom jag älskar FÄRG ;D



Jag var förövrigt på affären där i gallerian vi Kaffe&Chokladbutiken och B&H.
Jag måste nog ha DRÖMT...
Det var MUDDAR i gammeldags disktrasa...
Med en liten virkad kant upptill.
Dom var VERKLIGEN slarvigt gjorda och inte fina alls.

Jag vågade inte fota dom för det hade sett så knasigt ut, men jag kan ju rita.



Hm, ja, då var idén MIN trots allt.

Eller så har jag förmodligen sett "handledsvärmare med knappar" någon annanstans och haft det i bakhuvudet.
Snäckmönster-handledsvärmaren med knappar är iallafall MITT Copyright :D
Och nu skall jag välja garn och köra igång.
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0