Sonen som Gud glömde...

OFTAST har jag ett barn som är Guds lille ängel...

Idag har jag haft "Sonen som Gud glömde..."
Jesus, vilket humör och vilken attityd det visades upp idag, UTAN någon speciell anledning heller!

Det började med att kompis 1 ringde och ville leka.
Sonen sa," Nej", han var inte leksugen.
Oki...
Kompis nr 2, granntösen kom förbi, "Nej", han skulle inte leka med henne heller.
Nähä...
Och kompis nr 3 ringde, han sa NEJ även där.

Jaha, vad är din plan för dagen, undrade jag då?
"Ingenting, jag ska kanske iväg med mormor".
Och göra vadå?
"Ingenting DU har å göra med."

Jag orkade inte BRY mig DÅ, utan gav mig av på min Vibblerunda.

Snön slutade vräka ner och SOLEN kom fram när jag gav mig iväg :D
Kom hem och sonen var borta.

????, hallå???
Sprang runt och letade här uppe och sedan ner och in i morsans lägenhet.
Där satt han och bara stirrade rakt fram i en fåtölj.
VAD gör du här, undrade jag?
"Inget, GÅ, jag väntar på mormor."

Och han fick vänta kan jag säga.

Trots att jag sa att mormor promenerat till sitt jobb, och när hon inte kommit hem efter en timme efter hon slutat jobbet sa jag till sonen:
Du, hon är nog hos Moster X och då kommer hon inte hem på bra länge gissar jag.
DÅ härskande sonen till ÄNNU MER.

Stick och brinn var väl ungefär attityden och jag undrade:
VAD HAR HÄNT????
Nu har du varit så här i HELA DAGEN...
Vad är fel?
"INGET."

Och så fortsatte det.
Tjaaaaaaafsigt ;D

Som slutkläm blev det dock så att vi fick skjuts ner till bibblan av sambon, LÅNADE "Twillight-talbok" och fikade, satt och tittade på en underbar utsikt mot Almedalen.
DÅ tinade han helt plötsligt upp och blev "normal".
Piju.
Jag antar att detta är en försmak på hur "Livet som tonårsmorsa" kommer bli.

Nu har han åkt iväg till sin far.

Jag köpte lite mer teckningsblyerts på Kränku idag.
Lite mjukare och porösare pennor.
Vi var en sväng i bokaffären och hittade varsinn bok vi vill ha.
Och så var jag i garnaffären på Södertog igen.
Hon som har den är ju bara SÅ TREVLIG!!!!

Jag fick inspirationskataloger med mig hem och hittade detta:



Ja, smala bomullshalsdukar "Is Da Shit" överallt.

Jag gör klart sjalen jag håller på med nu, mössan och sen blir det ytterligare en sommarhalsduk fast i följsamt bomullsgarn denna gången.
Och sedan en SLIPS.
Går på nolltid ;D

Så har jag pratat med både F-kassan och Chefen idag.
BRA samtal med båda.
Det verkar ligga en positiv anda över min tillbakagång från båda hållen.
Jag hoppas det håller i sig.
Men JAG känner mig iallafall taggad att börja jobba igen :D

Må det bära eller brista, men jag VET att det bär.

Nu ska jag softa i soffan en stund för nu har det gått i ETT.
Cerise sjal halvklar.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0