Kompetens finns...

Vissa mornar bara HATAR jag...

Och idag är en sådan morgon!
Jag har under natten sovit i "min gamla" sovställning, framåtstupa huvudläge och med vänsterarmen under mig dessutom!
Och huvudet åt ett håll och kroppen åt ett annat.
SÅ djävla "Gaaaaaah".
Ja, det innebär .... såklart.
Kan någon binda fast mig på rygg under natten så vore det JÄTTEBRA!

Annars var jag lite konfunderad här igår.
Jag hade fixat med ytterligare en present, förutom doppresenten igår.
Och hade skickat ett meddelande till två av mina vänner.
Jag skickade:
"Hej!
Ring mig SÅ FORT du kan, ang presenten!"
Och ingen ringde.
Jag väntade hela dagen och ingen av dom ringde.
Och jag blev lite småputt...
Och tänkte:
Här ska man FIXA och så behöver man besked, mutter, mutter!!!!

Så när jag skulle gå och lägga mig igår kollade jag mobilen.
Då fick jag se att INGET av mina meddelanden gått iväg, för jag hade INGA PENGAR på mobilen!
Aha...
Då fattade jag TYSTNADEN!
Man kan ju inte höra av sig när man INTE VET att man ska höra av sig.
Och fick dåligt samvete att jag blivit SUR för mig själv här ...
Men det får blir PRIO direkt efter detta inlägg att ringa upp dom.

Så läste jag tidningen idag, att en man brunnit inne för att deltidsbrandkåren i Kräklingbo inte kunde rädda en man för att dom "inte får rökdyka".
Dom är endast TRE personer och då är dom för få för att få rökdyka, fastän dom har kompetensen.
Dom kommer alltså till ett hus som är rökfyllt och inte brinner så fasligt mycket!
Men dom KAN BARA försöka släcka det som brinner STÅ OCH TITTA PÅ eftersom dom är för FÅ!
KUL...
Att försöka göra sitt jobb, men inte kunna rädda liv för att tjänster är indragna av HÖGRE MAKT.
Ja, mannen brann inne och så var det med det!
Hurra för dom som dragit in tjänsterna på deltidsbrandmännen!
Det är väl Gotlands kommum som är arbetsgivare.

Och han som brann inne...
Ja, han var ju ÄNDÅ 85 år, så han skulle väl ÄNDÅ DÖ snart!?
Då gjorde det ju inte SÅ MYCKET.
Och NU var jag IRONISK, så att ingen tror något annat!!!!!!

FY, tur man bor i stan då, för DÄR har dom väl tillräckligt med brandmän som FÅR rökdyka!?
Fast MIG skulle dom förmodligen låta brinna inne, med tanke på allt elakt jag skrivit om dem.
Dom skulle stå här utanför och skrika ut order:

"Rädda kvinnan i 70-års åldern, mannen i 38-års åldern, barnet som är 10!
Men LÄMNA för FAN KVAR den kvinnliga 39-åringen!!!!!"
Let her BURN!
Nä, stackars man, kanske levde han när brandkåren kom till hans hus.
Kanske han hade gått att rädda om deltidsbranmännen FÅTT rökdyka om dom varit tillräckligt många.
Jag tycker det är FRUKTANSVÄRT att kompetensen finns, men inte får utnyttjas, PUNKT!

Så vet jag inte om jag vågar...
Men jag gör det ändå.
Jag gjorde EN South Parkare till igår.
Granntösen!
När jag hade gjort henne som tecknad figur sist, blev hon JÄTTEARG på mig!
Hennes mamma sa visserligen att hon skrattat och tyckt det varit kul när hon sett min "cartoon" av henne.
Men när jag träffade henne på skolan, AOUTCH...
... så sur hon var på mig.

Men sonen ryckte ut till min räddning och sa till henne:
"Men HERREGUD, hon är ju IRONISK, då kan du ju bara tänka dig vad JAG får stå ut med JÄMT!!!
Bloggar och serier och ALLT!!! "
(Oops...
He, he, he...
Jisses då.)

Så fortsatte han:
"Men man VÄNJER sig, det är ju så hon ÄR!!!!"

(Ja, va bra att du vant dig, piju.
Och nu är du är oxå ironisk min lille plutt...
... försökte jag försvara mig i tanken.
Bra, SKYLL på DIN 10-årige son, bara, han försvarar dig ju.)

Ja, moving on...
Nu gjorde jag henne igår och jag hoppas att hon inte mördar mig nu.
Alternativt att hon INTE ser det här.
För hon vet förmodligen inte ens VAD South Park ÄR.
Och ser hon den här tecknade figuren, då tror hon förmodligen att jag HATAR henne och vill göra henne illa!
Vilket jag INTE vill eller gör.
Hon är den sötaste tjejen jag vet, och hon har till och med modellat sjalar och mössor åt mig.
Blir hon inte SÅNGSTJÄRNA så blir hon modell, sanna mina ord.
(Smöra, försvar, smöra, försvar, smöra, försvar ;)
Så med risk för mitt IRONISKA liv...



Granntösen, South Parkad.
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0