Jag drägglar...

Det blev som vanligt en PÄRS på stan med sonen.

Vi började på Öster och gick runt och kollade skor, och inget dög!
Ingen överraskning direkt.
När vi kom till Intersport ville han bara ha skor med TUNN sula under.
Never ever, sa jag, dom senaste du haft nu HÖLL 1½ månad.
GLÖM DET!

Ja, så där gick vi runt och försökte ENAS om ett par gympaskor.
Tillslut hittade vi två par som han PÅ NÅDER kunde tänka sig, både paren hade prislappen 800 kr.
Som hittat...

Han provade och började med storlek 39, för små.
Storlek 40, för små.
Storlek 40½...
För små.
Storlek 41 (FYRTIOETT????? WTF????), lagom!
Min gud, han är 10 år och har 41 i skor.
Det blev tillslut ett par ROBUSTA addidas.
Men chocken över att han har gått från storlek 39 i gympadojer till 41...
Den var lite mamma-jobbig.
Hade inte han storlek 32 nyss?
Hm...

Nästa stopp blev Kapp Ahl och fler tröjor till sonen.
Enkla bastrikåtröjor som han redan har, men behöver fler av.
Han slog NATURLIGTVIS BAKUT i affären och förklarade högt och tydligt att han inte skulle ha såna där tröjor.
Jamen du har ju redan sådana tröjor som du använder, du gillar ju dom (?), sa jag.
Nej, nej, nej och åter NEJ, såna skall han inte ha fler av.
Jag tog ingen längre diskussion den här gången, jag bara KÖPTE!
3 för 2, inget att snacka om.
Sonen blev surare än ättika och jag sa att nu är det dags att vara lite TACKSAM, nya skor och fler tröjor...
Men, ack nej.

... mamma, fann inget gehör eller tacksamhet ALLS!

Humöret steg dock på sonen när vi kom in i bokhandeln.
Vi kollade böcker, sonen köpte en bok själv och sen bestämde vi att vi skulle sticka ner på bibloteket, låna böcker och fika.
Väl nere på bibblan hittade jag MASSOR med användbara böcker som fick mig att JUBLA högt.
Nu...
Ska jag börja SY!
Nu...
Ska jag börja där jag var tvungen att sluta den 14 augusti 2009.
Nu djävlar, säger jag bara.

Jag har ju haft en liten plan...
Den planen kommer ligga kvar och gro medans jag börjar lite här hemma.
Med ENKLARE saker.

Jag hittade enkla mönster i gamla, COOLA, böcker från 70/80-tal.
Check this out, this is Madde-style:













Och detta är bara ett litet AXPLOCK!!!!!!!!
Tänk er detta med COOLA tyger.
Jag drägglar.
Jag drägglar!!!!!!!!



Ja, jag drägglar så in i bomben!
Jag kan knappt vänta, och mönster ska kopieras och ritas av.
Nu ska jag virka och vi ska se en film med sonen.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0