Dagens...

Dagens blev...
Att jag kom i mina SNYGG-JEANS (trång-jeans) IGEN!!!
Sist jag provade dom var det ju så trångt att jag trodde dom skulle spricka.
Jag kunde ju knappt röra mig i dom, jag såg ut som en lindad mumie nertill.
Men idag gjorde jag ett försök och VIPS så fick jag på mig dom.
Och kunde GÅ OBEHINDRAT!
Jippie.

Dagens blev...
Medicinuthämtningen.
Jag höll på att få en KOSTNADS-CHOCK!
Jag har ju rosacea och får både kräm och mediciner för det periodvis.
När jag började med medicinen för whiplashen var jag alltså redan över 50% rabatt på mediciner.

Idag när jag skulle hämta ut TVÅ BURKAR mot nervsmärtorna och en tub till fejset...
Utan högkostnadsskyddet för medicinerna...
Så skulle det gå på ETT TUSEN TJUGOSJU KRONOR, 1027 kr!!!!!!!!!!!!!!!
Jag tappade hakan.
Och nästan skrekpratade:
SKOJAR DU, till apoteksbiträdet.
Nej tyvärr, sa hon.

Gör då matten att jag äter 3 tabletter 3 ggr dagligen, det blir NIO tabletter om dagen.
Gånger 7 = 63.
Gånger hela måndens behov blir 252 tabletter.

Och EN BURK innehåller 100 tabletter.
Jag behöver alltså TVÅ burkar.
En burk kostar 292 kr.
Som fucking djävla HITTAT va?

Jag tog bara ut en burk mediciner och en hudkräm.
Det blev 400 någonting.
Det är DYRT att ha en kroniskt hudsjukdom och en nervskada i nacken mina kära läsare.
Dyrare än jag TRODDE och TACK GODE GUD för HÖGKOSTNADSSKYDDET!
Jag hoppas jag har några pengar kvar när jag behöver den andra burken...

Jag har tagit en vända på stan.
Köpt nödvändiga saker, jag ville  men det tillät ju som ni förstår inte plånboken.
Däremot köpte jag faktiskt en NY svart TÄCKJACKA.
Jag har en som är för tunn för vintern och en i DUN som är för TUNG för nacken nu.
Jag behövde en som var lätt men varm.
Hittade en på Mamgrens och dom hade dessutom 20% på jackor idag.
Det var bara att slå till, jag fick en jacka för 300 spänn.

Nu ska jag sätta mig och göra klart min nya sjal till mig själv.
Jag testade längden förut och höll på att strypa mig själv.
Jag såg typ ut som...



Dom här stackars kvinnorna.
Jag virkar på så jag slipper STRYPKOPPEL runt halsen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0