Sexy bitch...

Jag har varit ute mycket idag, nästan hela dagen, vädret har ju varit så underbart.

Har kommit hem, lagat mat (fiskpinnar & fisk) och överlevt p-mötet.
Men idag var det faktiskt inte så illa med sittandet alls.
Cornelis dök väl upp två, tre gånger, men försvann när jag promenerade hem.
Gud så SKÖNT, det brukar ju vara det värsta att vara på p-möte.

Det "andra", det bråkar som satan, jag har ju ätit mitt enda mål mat för dagen.
Sista "provet" inlämnat och nu bad jag att få svar INNAN HELGEN, så jag kan få någon typ av hjälp.
Jag håller ut tills dess.

Så hade sonen en musikläxa, den han kom på kl. 21.00 i måndags att han hade kvar hos pappa.
Och när jag fick se läxan idag, så skulle barnen skriva om sin favoritlåt.
Sonen hade FÖRST skrivit och sen strukit över...
"Sexy Bitch" med David Guetta!
Oj.

Hur kunde gå från det här...



Till det här...?







Fin text och video till den där låten.
Halvnakna brudar som åmar sig å det härligaste...
Och sonen har FÖRMODLIGEN inte en aning om vad han sjunger och lyssnar på.

Jag trodde vi fortfarande ÅTMINSTONE var på den här nivån...



Men det är vi INTE längre.

Fast som jag skrev, han hade ju strukit över "Sexy Bitch" som favoritlåt.
Och skrivit dit "Waka waka" med...



Shakira istället, misstänkt LIK en sexy bitch.
Iallafall i mina ögon.
Och på frågan "Varför han gillar låten" (Wakawaka m. Shakira) svarade sonen:
"För att den får mig PÅ GLADA TANKAR!"
Ok...
Vad är det för glada tankar undrar en OROLIG MOR då...?



Eller ska jag låta bli och spekulera kanske?
Jo, jag tror jag gör det, för det känns OBEKVÄMT inombords

Jag önskar att tiden med...



Alvin och Gänget kunde komma tillbaka.
Men den tiden är passé för gott.

En rolig parentes till det där med att inte förstå vad man sjunger och lyssnar på, har jag ett FINFINT exempel på från min egen LJUVA barndom.
När KISS...



Var mina stora idoler, och släppte sitt första OSMINKADE album...



Spelade vi, jag och mina kompisar den på längden och tvären här hemma.

Och skrålade med i texten till "Lick it up" som värsta galningarna.
Jag tror vi var typ 11-12 år då.
Och trodde att vi gick runt och sjöng "Slicka up det".
Typ, slicka upp något som man spillt ut.
Ja, det var väl så mycket vi fattade av engelskan DÅ.

Det är ju bara det att "Lick it up" i Kiss version, naturligtvis var så barnförbjudet det bara kunde bli.
SLICKA UPP.... den manliga... ja, ni fattar juuuu...
Och det känns ju lite så här i efterhand ganska PINSAMT att ens föräldrar hörde oss ungar sjunga och skråla om något väldigt snuskigt.
Dom fattade, men inte vi.
Yjaiks.
För övrigt var Kiss med på BARNJOURNALEN och blev intervjuade när dom släppte "Lick it up"-plattan.
Och deras video visades också.
Kanske Bengt Fahlström och hans redaktionen inte heller hade så mycket KOLL ...?
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0