Här är det sorg...

Här är det SORG...
Jag kom ju hastigt på här igårkvälls att jag GLÖMT att se det sista avsnittet av "The Tudors"!
Det har ju varit så mycket annat här på kvällarna så även om jag har haft tanken på att se det, så har jag som sagt glömt det.
NEJ, tänkte jag då igår, tänk om SVT redan tagit bort det från tablån, dom brukar vara lite snabba på det nämligen.
Jag satte mig vid 21-tiden när jag var klar med "fixandet" inför idag, och gick in och kollade...
Piju, det låg kvar och så såg jag det!
Och blev ledsen.
Ja, för kungen, Henry VIII var ju gammal och dog.
Snyft.
Den där snygge hunken som varit grym, älskat, hatat, blivit bedragen, utsatt för intriger...
Ja, han dog.
Icke så oväntat, men allt slutade bra iallafall.

Och när man fick se lite tillbakablickar från tidigare avsnitt, då ville jag helst se HELA serien igen.
Jag som nästan aldrig vill se om något, och definitivit inte i serieväg.
Men sa till sambon att detta är nog första gången jag i hela mitt liv skulle vilja ha en sk BOX och se om hela rasket igen.
"Jaha, sa han (säkert förvånad), så om jag köper den till dig, så kommer du att se den?"
Nä...
Jag vet ju vad som ska hända, så nej.
Men jag SKULLE kunna se om den om jag fick låna den av någon, men att ha själv...
Nej.

Förresten sålde jag en halsduk på morgonen igår.
Jippie, så gick den här månaden med vinst också.

Så är ju semestern officiellt slut från och med idag.
Jaha, det var inte så jobbigt att gå upp för jag gick och la mig tidigt.
Men Milou var nära att förstöra allt!
Jag läste min bok, blev sömnig och släckte lampan.
Då...
Började hon hoppa upp och ner mot sängen och skulle upp.
Länge höll hon på, och jag blev helstressad.
Jag var bestämd, sa till flera gånger, tillslut röt jag, hon la ändå inte av.
Hörde att sonen kom hem från den där eldshowen som han varit på med morsan, ropade på honom och så fick han ha hunden inatt.
Jag somnade som en stock.
Tack och lov för det.
Nu ska jag hoppa i duschen, dags för jobbet.
Vi ses imorgon!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0