När en shopaholic ska träna sin hund ...

Har en liten nybadad sockersmula brevid mig som luktar GOTT.
Närmare bestämt RESPONS schampo.
Hon var så lortig och sträv i pälsen efter dagar av bad, strand och stad...
Så ett bad var på sin plats!
Fast jag hade inte tillräckligt med hundschampo, det fick bli en "sväng" med Respons också.
Luktar MYCKET godare än när hon enbart är tvättad med hundschampo.
Kanske inte lika hälsosamt för hunden, men det fick gå idag.
Hon är en levande schamporeklam-godluktare iallafall.

Annars...
Så skulle vi köra lite SOCIAL TRÄNING på stan idag, tänkte jag.
Gick väl bra till en början, ända tills SHOPAHOLICEN slog sina klor i mig och Klokboken.
Då föll ALL "social träning på stan" som ett KORTHUS.

Ja, vi tar det från början...
Jag skulle börja med lite träning att cykla med Milou genom stan lite i cykelkorgen, på kullersten (lite otäckt tycker Milou, när det hoppar, men man måste ju vänja sig med det oxå), med mycket folk och andra hundar.
Gick rätt bra, sen cyklade jag till Klokboken.
Vi strosade från Vårdklockegatan till Öster, hon var lite dragig, men det gick ändå bra för jag "styrde upp" henne DÅ...

Klokboken gick på apoteket och köpte strepsils, jag hann inte sitta mer än två sekunder medans vi väntade på Klokboken,  så hade jag tre barn som satt och beundrade Milousan.
Sen gick vi vidare och gick förbi det nyöppnade "Garage".
Ville då gärna gå in och kolla där, för både morsan, Syster-Yster och Nybyggarkussen har alla varit där och varit LYRISKA över alla fina, billiga grejer.
Vi skulle bytas av Klokboken och jag, vänta utanför med hunden i omgångar.
Jag gick in först och blev FAST, det fanns så mycket fina prylar och fina kläder från "TurQuoise" så det var inte klokt.
Klokboken fick ett barn med mamma på halsen som gosade med Milou, sen blev hon inbjuden av ägaren till affären att ta med Milou in...
Och SEN föll den sociala träningen på stan som ett rangligt korthus, RAMMEL-IHOP-TYP!
Ja, hunden blev ostrybar för resten av "träningen".
Och VI MED.
Kläder, prylar, snyggt, folk i affären, nästa affär, SKOR, vidare, massor med folk, GLASS...
Milou drog som den värsta siberian husky på uppdrag: SLÄDHUND!
Ja, det gick inge vidare.
Fast vid glassstoppet vart det lite bättre, då la hon sig faktiskt och började slappna av igen.
LYSSNADE på sin matte, kontakt igen typ.
Så cyklade vi hem, hon var en trött liten valp när vi landade hemma.

Men...
Inte blev det mycket vila för det!
Nej, dom förkylda semesterfirarna, dvs jag och Klokboken skulle ut på playan och öka på våra förkylningsbaciller tänkte vi.
Jojomensan, SJUK får man vara när man börjar jobba igen
(skööööjar bara...)
Herregud, det ska ju REGNA imorgon, skit i förkylningen, beachen och badet hägrar!
Så efter en timme, när valpen höll på att slockna, då dök Klokboken upp, and of we went till stranden!!!
Mötte upp Nybyggarkussen, och Milou hade fullt spett igen.
Hon sov lite i bilen ut, sen var hon också på G.
Så vi har badat återigen i varmt och kristallklart vatten, solat och slappat.
Haft det SOMMARGÖTT.
Piff & Puff joinade också efter en stund.

Under eftermiddagen gick jag och köpte mig en kaffe.
Ställde den på filten och VIPS, under ett obevakat ögonblick spillde hunden ut 3/4 av kaffet över min solfilt.
Men eftersom den redan är trasig och smutsig efter 2 års användande, beslöt jag mig för att slänga den innan hemfärden.
När vi gav upp för dagen, letade jag efter en soptunna, hittade ingen!
Gick lite längre upp, hittade ett träskjul med soptunnor innanför, och en skylt på dörren:
"Endast för campingens gäster!"
Jaha, jag tittade mig omkring...
Jo, men JAG är välan en campinggäst om jag låtsas lite...?
Man kan ju säga att jag campat DAGTID på stranden i några dagar, så...
Då kan jag nog räknas som campinggäst-light.
Eller nåt.
Jag gick in, TJOFF ner med den kaffe-ner-spillda filten i ett sopkärl.
Flaskor i en annan.
Och så smög jag ut som en tjuv om natten, dagcamparen kände:
MISSION ACCOMPLISHED.
(FY där Österholmskan...)

Så nu har jag landat i soffan, ätit TV-DINNER, och ska ta en dusch i nästa paus av "So you think you can dance".
Möjligtvis tar jag en alvedon också, jag känner mig RÄTT förkyld i kroppen nu.
Men skitsamma, lika bra att köra sig i botten isåfall.
Vila nu dock, blev frågad om jag skulle hänga med ut på lite middag idag, men avböjde.
Ska jag orka med lite beach efter att regnet och åskan slutat regera imorgon...
Då vilar jag ikväll.
Krokodilskinnet behöver få sitt, mer än magen, tv-dinner duger.

Bästa sommaren EVER, jag säger bara det...
Bästa sommaren ever!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0