All denna ångest...

Nyss pratade jag med min nya chef på jobbet...
Vände blad på almanackan i köket och faktum slog ner i mig:
Den evighetslånga semestern är SNART SLUT!
Det är endast 9 dagar kvar.
Vad hände?
Semestern som jag inte behövde, ledigheten jag sen blev girig på...
Är snart till ända!
Kände att då gäller det att uttnyttja resterande dagar väl.

Fick HÖSTÅNGEST.
1 augusti.
Skit och pannkaka.
Ja, det ÄR sommartid kvar, men...
Vintern har varit så lång så jag vill ha MINST 3 månader sommar till.
Minst.
För att jämna ut den jobbiga vintern.
Snälla gud, jag ber dig...
Gör så att det blir varmt och skönt några månader till.

Igår fick jag även en annan typ av ångest...

Jag-måste-fan-ha-en-sommarstuge-ångest!
Jag blir så trött på att jämt åka ut till den underbara stranden för att sen ha människor runt omkring mig som sen SNABBT måste in till stan.
Och jag...
Vill bara vara kvar vid havet och njuta vidare av sköna sommarkvällar!
Eller knata hem till VALFRI SOMMARSTUGA, äta lite rökt flundra med rödbetssallad och SEN gå ner till havet igen för att se på solnedgången.
Jag har insett att jag blir nog aldrig riktigt lycklig förrens jag har den där stugan i Lickershamn.
ELLER valfritt ställe.
Jag har blivit desperat, jag tar vad som helst!
Jag har kommit på att jag verkligen INTE gillar stan.
Jag gillar inte stan på våren, sommaren och hösten.
Jag gillar INTE att åka in till stan.
Jag måste försöka hitta något att kunna stanna kvar vid.

Vilken GLAD dag detta verkar bli.
Semester-slut-ångest.
Sommar-slut-ångest.
Måste-ha-sommarstuge-ångest.
Jag kommer säkert på något mer att ha ångest över lite senare, just wait.
Vad kommer jag hitta på idag då?
Tja, solen skiner så det blir väl stranden.
Sambon ska städa så det gäller att hålla sig undan, sen ska han jobba.
Jag kommer vara HELT SOLOKVIST.
Sonen är vid sin pappa igen efter nästan 3 veckor här.
Det blir lite ÖDE då liksom, efter fullt ös kommer stillhet.
Men...
Jag har en plan för kvällen också, så jag känner mig rätt lugn
Kan ha något att göra med hantverkande kanske.

Har börjat på en ny bok...


Handlar om en kvinna som byggt upp hela sitt liv kring sin arrogante skitstövel till man (fast i hennes ögon är han PERFEKTARE än perfektast) och sina barn.
Sen säger han en dag:
"Jag älskar dig inte..."
Jag var astrött när jag började läsa boken igårkvälls, men blev sen superpigg och kunde inte sluta läsa.
Jag bara tog den i en hög där böckerna kostade 30 spänn, tog den på på vinst och förlust.
Verkar vara intressant eftersom jag inte kunde sluta läsa förrens jag stöp.
Tycker viss delar av boken känns bekant från ett tidigare liv...
Jag får väl se hur boken utvecklar sig!
Nu ska jag börja dagen...
Med nå´t!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0