Vovve på vift...

Nu är det snarare en regel än ett undantag...
Milousan går utan koppel på Hällarna!

Dag 3 och hon lyder som hon aldrig gjort annat, overkligt härligt.
Lika snabb på att lyda kommandon och avbröt även idag en jakt på fåglar när jag ropade på henne.
Samt en jakt på en joggare.
Eller hon började med att jogga brevid, killen tyckte det var "charmigt" med sällskap, jag röt, hon avbröt.
Ja, det GÅR bra.

Idag startade vi hemifrån och gick HELA den "korta" Kneippbyn-rundan, men eftersom vi gick den RAK fram och tillbaka, och inte rund som jag brukar när jag går den...
Så blir den kortare, 6.5 km, men OJ så bra det gick.
Nu kommer den bli standard!
För då tränar vi "gå fint i koppel" på dit-vägen, och springer fritt på själva Hällarna och sen koppel igen på hemvägen.
Kanoners.
Var lite tveksam till OM hon skulle fixa hela promenaden, med det kan jag säga att hon pinnar på bättre än mig.
Jag som legat i träda med träningen 10-12 (?) veckor nu, har fått träningsvärk efter dagens pass.
Men gud så KUL det var!
Nu får ni gå med på promenaden...



Kom igen nu matte, gå lite snabbare, nu kör vi...


Jag drar...



Fast fastnade i en väldigt spännande lukt...





Ett hål...



Ja, jag är här, ser du mig...?



Ropade du?
Jag kommer som ett skott!



Jaha ja, en vattenpöl...
Himla frestande att skutta rakt i ELLER dricka, men matte har sagt att jag inte får.
Hon är så himla bestämd.



Tjohoo, FRI som en fågel...







Då närmar vi oss slutet på Hällarnarundan då, ja, så det var den promenaden!
Sen fick jag lov att bada den lilla madamen när vi kom hem, för hon var mer än lovligt smutsig!
Så däckade hon på sin nya bädd...



Ja, den förra har hål både här och där som jag har lagat hjälpligt.
Mamma fick den gamla, så slipper vi bära den upp och ner.
Nu har hon en bädd på båda ställena.
Denna var dessutom mysigare, fluffigare och mjukare och kostade bara 149:- på ÖB, jag slog till.
Här på kvällskvisten var vi ute i trädgården och då kom farbrorn (som jag ännu inte frågat vad han heter) med sin collievalp Kashmir förbi.
Dom fick leka en stund och sen...
Var Milou helt GEGGIG igen!
Dom sprang i rabatter och jord, dom sprang på gruset och Milou snubblade och rullade runt.
Tjofräs.
Avspolning nr. 2 för dagen var ett faktum.
Nu har hon däckat på sin bädd igen.
Jag är nog lika trött som hon, har virkat och pysslat under dagen.
Nu ska jag fortsätta virka, se nyhetstimmen, Robinson och sen...





"Water for elephants" med Robert Pattinson!
Ja, jag får väl tillägga att detta är pojken som får MIG att bli gumsjuk, han i "Twilligtserien" som jag brukar se med sonen.
Tonårsidolen som även en 40-åring har fallit för, han jag drägglar över i smyg.
Jo, så IKVÄLL ska jag se hans nya film, fast detta är en vuxenfilm, inte en tonårsfilm.
Dräggel, dräggel...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0