Tror hon kör med mig...

Dagen har gått i ärendenas tecken, posten, hämta sonen, till sonens pappa, hämta ut EN burk av min medicin (292 kr), Granngården (475 kr) slutade på 770 kr.
Så bra att jag blev av med 2000 kr just den här månaden!!!!
(Bitter, nä va då, jag är väl inte bitter...? )
Ja, det är inte mycket kvar på kontot nu kan jag säga, nu är det bara MATPENGAR.
Fy fan vad detta svider, tro mig, som salt i ett öppet sår.

Det djävliga är att mitt högkostnadsskydd för min medicin gick ut förra månaden också, SÅ LÄMPLIGT, och en burk av min medicin kostar ju då som sagt 292 kr.
Jag behöver 2½ burk i månaden.
Det är så djävla surt.

Ja, så stod jag och tittade på ett vintertäcke till hunden, hittade ett jättefint på Granngården, 306 kr.
Hunden lär ju behöva ett när temperaturen sjunker, hon har ju inte ett uns fett på kroppen.
Jag får kolla med sambon och se om han kan köpa ett täcke till hunden.
Han har ju inte blivit av med 2000 kr...
Just den här månaden.
Okej, nu ska jag sluta älta.

Jag köpte det vanliga hundfodret idag Royal Canin, och GISSA vem som åt som en galning...?
Jo, den kräsna lilla vovven som inte gillade det fodret innan jag köpte nytt foder.
Jag tror hon KÖR med mig, jag hynsar med henne och hon spelar ut mig som fan.
Men, men, nu verkade det vara så att detta foder helt plötsligt dög, och hon åt upp hela "dagsransonen" på studs.
Mysko minst sagt.

Har druckit kaffe och ätit en mandelkubb, väntar på att sambon ska göra middagen idag.
Jag är slut som artist och behöver mat.
Återkommer.





Kommentarer
Postat av: Syster J

Jag SA ju det att hon bara försöker! Klart hon vill ha det som är godare - Bosse äter inte sin mat om han får mat innan vi ätit klart allt för att få nåt smaskigar.:)

Har kvar Stures fleecefodrade regntäcke om du vill ha det. Det räckte bra för honom och han var jättefrusen.

2011-12-03 @ 08:22:44
Postat av: Bloggaren Herself

JA, ja DU HAR VÄL RÄTT då... ;D

KRAM (täcket låter kanon, jag hör av mig)

2011-12-03 @ 17:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0