Pippifögglarna...

Jag har uppfyllt lite av mina mål för idag!
Apoteket avklarat.
Och efter en tur på ÖB hade jag köpt med mig lite GODSAKER hem...



Lite talgbollar till pippifögglarna!
Jag hängde tre i ett träd på baksidan av huset, så det är lite lugnare för fåglarna.



Och så hängde jag även en på Las Palmas balkongen...



Jag hoppas att dom vågar sig dit OCKSÅ, så man har dom på nära håll.
Jag hoppas att fåglarna hittar HIT överhuvudtaget, jag ser liksom inte till så mycket fåglar i vårat kvarter.
Håll tummarna.
Billigt var det förresten också, 4 bollar kostade 6 kr.
Jag ska kolla efter ett gulligt fågelbord också, köpa lite frön eller vad dom nu äter.
Jag såg JORDNÖTTER till fåglar faktiskt.

Men...
Jag har inte bara varit gullig mot fåglarna.
Jag har varit gullig mot mig själv också.



Kapp Ahl tillhör inte en av dom butiker som jag hittar något snyggt i!

Men jag såg att dom hade bh:ar som likande såna "sportisar" som jag brukar använda, för 99:- och gick in.
Hittade längst in i ett hörn någon "Flower collektion" och där hittade jag denna Madde-tunika.
Det fanns faktiskt FLER fina blusar, men plånboken räckte endast till en
Och det som är himla KUL med den där "kollektionen" var att det såg PRECIS ut som kläder som jag såg i en tillfälligt butik i Borgenhuset i somras.
Men det var så hiskeligt DYRT att jag blev helt sjuk.
Dår kostade en sådan här tunika 1000 - 1500 spänn.
Jag betalade 299 för den här.
Och det är till och med likadant tyg, samma modeller...
Ja, Kapp Ahl var lite mer prisvärt.
Det blir nog en turkos i en annan modell när nästa lön ramlat in

Det som är mest POSITIVT med Kapp Ahl är för övrigt deras PROVRUM!
Dom har perfekt belysning och speglarna.
Speglarna där, gör att man ser ut som sig själv!
Skönt, för man får ingen chock när man ser sig i spegeln som på typ LINDEX (vilket jag skrivit om tidigare).
Lindex är bedrövligt, man ser ut som om man lagt på sig 15 kg bara av att ha gått hemifrån.
Jag snabbprovar alltid där så det inte ser ALLT för tokigt ut.
Sen snabbt ut och köpa och sen...
Prova hemma så man ser NORMAL ur i plagget.
I hate Lindex.
HM kommer på andra plats, Indiska på tredje.
Ja, då vet ni vart jag lägger mina klädpengar.
Synd att Kapp Ahl inte har så snygga kläder i övrigt, för jag hade kunnat provat kläder i evigheter där
Nu ska jag fortsätta på barnsnooden.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Talgbollar har vår fåglar konsumerat i mängd i vinter och en massa jordnötspåsar har de satt i sig också plus två säckar solrosfrö - det kan få bli vår snart så att de klarar sig själva.



Snygg tunika du köpt!

Kram Ingrid

2011-02-07 @ 15:36:57
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Bloggaren Herself

Tack, tunikan blir snygg till våren och sommaren!

Och ja, jag är väl kanske lite SENT UTE i säsongen med att mata småfåglarna...

Men jag kom ju på det häromdagen att jag kanske skulle vara lite mer fågelvänlig typ ;D

Jag vill ha lite fint att titta och lyssna på.

Kramkram

2011-02-07 @ 16:33:19
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0