Förlorat slaget...

Jag har förlorat slaget om KÖKSMATTAN under bordet.

Kaninen har gjort den till sin permanent nu, han låter bli möblerna efter många vattenflaskssprayningar och fyanden men...
Han har dragit upp två små hål i mattan under sonens stol och under "mormors stol".
Fasiken!!!!
Jag bara kände när jag dammsög mattan ren från kaninhår idag att:
Jag kapitulerar!
Jag ger upp.
Det är liksom ingen idé.

Ullmattan i matrummet verkade inte tilltala sötnosen på samma sätt, där var det 17-tals stolarna som var i fokus.
Men trasmattor, det verkar var SUPERKUL att gnaga sönder bindande trådar och sen dra upp trasorna.
Ja, ja, den har hållit i 12 år iallafall.
Och hade säkert hållit i 12 år till om inte Fnuffis hade fattat bitkärlek för den.
Jag låter honom hållas och bita sönder skiten och köper två nya och har i reserv.
Det är KUL med DJUR...
Nästan jämt

Annars så slog mig likheten mellan mig och mina föräldrar i vissa sammanhang är lika med NOLL.
Eller ganska ofta lika med noll, om jag får säga det själv.
Sen kan ju andra ha en åsikt, men jag har nog endast få gånger hört NÅGON säga till mig:
Gud vad du är lik din mamma nu, eller gud vad du är lik din pappa när du gör ditten eller datten.
Jag tror jag mest är lik min mormor faktiskt
Inte så konstig iofs, jag var ju mest med henne så...
Hellre mormors dåliga sidor än mina föräldrars bra
(förlåt mamma...)

Moving on, det jag skulle komma till gäller MUSIK!

Jag är en snart 40-åring som gillar KIDSENS musik!
Jag lyssnar ju mycket på radio, och framförallt P3 där dom spelar ALL ny musik och inte tjatar sönder låtarna som på reklamkanalerna.
Och jag tycker faktiskt jag "hänger med", men så gillar jag ju musik också.
Jag gillar MODERN musik, jag sitter inte så gärna och trallar GAMMAL musik som jag gillat förr...
Jag kan bli nostagisk och glad av gamla låtar, men tycker bäst om ny musik.

Just nu gillar jag den där nya låten "Turbulens" med Newkid.
Det är väl vår svenska version av USHER typ, och när jag hör den låten vill jag ta på mig min tajtaste klänning, mina högklackaste skor och springa iväg till närmaste dansgolv och...
SKAKA RUMPA!
Jag känner mig som 20 när jag hör den där låten, jag tror att jag ÄR 20.
Och imorse när den spelades i Morgonpasset, då gick jag på follingboväg och sjöng med i låten för full hals, "TURBULENS, shake your body down laaaalaalaa...", eller typ något åt det hållet.

Och när min mamma och pappa var 40...
Då lyssnade dom på samma musik som dom/vi lyssnat på jämt.
Dom gillade INGET av min musik som jag spelade, inget!
Det var mest en pina för dom.

Dom köpte ingen ny musik.
Pappa körde Melodikrysset, Ring så spelar vi, kvart i fem ekot och Gotlandradion på längden och tvären och där var det ju mest...
Skitgammal dragspelsmusik och Ove Järlö.
Hemma spelades samma grammofonskivor som vi haft sen dackefejden:
Soulmusik a á Motown, Frank Sinatra, Beatles, Elvis, Cornelis, Fred Åkerström, ja ni fattar.

Vilket jag gillade OCKSÅ, men det jag ville komma till var att...

Jag gillar NU i 40-årsåldern, samma musik som min 11-årige son gillar.
Och han...
Snor cd-skivor av mig på löpande band.
Allt mitt hamnar hos honom.
Och när han är hos pappa...
SNOR JAG hans musik!

Jag vet inte om tiderna har ändrats och fler tycker som jag, som är i min ålder, att dagens musik är BRA.
Jag vet att TVÅ av mina bästisar iallafall gillar "modern" musik, men vad gäller resten av er 40-åringar där ute...
Vet jag intet!
Men jag vill dansa som en "bad girl i en 50 Cent-video" och "shake my ass" när jag hör "TURBULENS".
Jag är så olik mina föräldrar, kanske pinsam för min son...
Men vem bryr sig, inte jag iallafall

Och från att hoppa från det ena till det andra så STENDIGGAR jag "Sveriges Mästerkock"!
Tycker det är jättebra.
Bara så ni vet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0