Ove, Ove, Ove och Ove´s fru!

Idag är jag trött igen.
Men det gick ju i ett igår.
Fördelen med IDAG, det är att NU ÄR det fem dagar vila.
Bara en lunch med Syster-Yster på schemat och det ska jag hålla, jag ska inte (verkligen försöka) göra en smack.
Jag lyckades med marängtårtan igår, den superlätta som min bästis alltid säger, som jag aldrig lycktas få till.
Trots mina BAKMERITER!
Men igår fick jag MARÄNGTÅRTS-SJÄLVFÖRTROENDE, så nästa gång...
Lär det gå som en dans.
(Och det blir på sonens födelsedag redan i mars, önskade sonen.)

Så kom fikagästerna och det var ett upplägg inspirerat av Solside-OVE.



MIN BÄSTIS hade inte bara kommit på VAD vi skulle ge sambon...
Hon hade även kommit på upplägget HUR han skulle få sina presenter!
Jag hade ju velat skriva om det här naturligtvis, men eftersom sambon läser bloggen har ju inte det gått.
Och GUD vad jag har skrattat!!!!

Iallafall, hon kom på för några veckor sedan, att sambon i höstas ville gå en golfkurs till våren.
Jag tror att det är en kurs så han ska få greencard och bli "laglig" på golfbanan.
Ja, jag är inte så insatt om just kursen eftersom jag inte spelar golf.
Men då knäckte hon den idéen och att vi skulle lägga ihop till det allihopen.
Kanon, en present han inte skulle förvänta sig!

Så nu i veckan när det närmade sig satt vi och spånade på HUR vi skulle göra det lite roligare.
Jag sa att jag tänkte köpa en "fusk-piké" tröja i grällig färg som jag sett på HM.
Lite lågbudget golfutstyrsel, men ändå bättre än att gå och spela golf i en vanlig t-shirt.
För i golf är det ju ganska VIKTIGT (läs snobbigt ;) med RÄTT kläder, utrustning och dyligt.
Och sambon har ju INGA golfkläder, lånad utrustning, väldigt OSNOBBIGT.

Jag var inne på en LJUSROSA fusk-piké.
SÅ GOLF!!!
Och så tänkte jag att sonen skulle få ge honom den tröjan.
DÅ...
Gick min bästis igång, som då har en sambo som golfat i många år!
Hon kom på att hon/dom skulle rota runt och hitta småsaker i golfväg typ...



Några små golfbollar och ett svettisarmband med REKLAMTEXT på...



En golfhandduk att torka svett med, med reklamtryck på...



En golfklubbsskydd, ANVÄNT och lite slitet!

Allt inslagna i fyra små fina paket.
Och så skulle dom låtsas att det var allt sambon fick av dom.
Jag sa då att då ska jag och sonen låtsas att fusk-pikén är allt sambon skulle få av oss!
Fint, upplägget var någelunda klart.

Så ringer min bästis och skrattar nå´t så våldsamt och frågar om jag var själv.
Nja, sa jag Denny är här, vadå då?
Jamen gå iväg så du är själv då, säger hon.
Och så sa hon att "här sitter jag och slår in dom där djälva små reklampresenterna, och känner mig som OVE`S FRU!!!!"



Ja, jag började skratta så det var inte klokt, man får liksom en innre bild av hur ens bästis sitter där med beige hårband med satintyg på, småblommig tantblus, pärlöronhängen och den beiga madrass-sydda, tunna täckjackan.
Jesus...
Ja, det låter ju inte så roligt när man skriver ner det så här, men det var verkligen gråtskratt-attack!
Och jag sa:
Fan, ska du inte slå in lite knäckebröd och ett paket salt också.
Ja, då dog vi nästan.
Piju...

Ja, så kom då gästerna, upplägget klart, jag och sonen skulle ge pikétröjan, Ove-familjen sina golfgratis-prylar, mamma och min andra bästis skulle inte ge någonting.

Sambon öppnade vår present och sonen sa:
Ja, det står bara mitt namn på kortet, men presenten är från både mig och mamma.
Sambon öppnade och fick sin fusk-piké...
Jag hade köpte en turkos tröja.
Jag hade inte pallat att se honom knata iväg i en FUL ljusrosa sak...



Och jag fyllde i lite klämkäckt:
Ja, nu har du iallafall början på en golfdräkt älskling!
Inte äkta vara förstås, men ändå.

Och fick svälja mitt skratt REJÄLT.
Sambon gav mig en småbesviken blick, SOM INTE BARA JAG uppfattade, och sa lite lamt:
"Tack..."
Och så tänkte han väl:
Wow, kläder igen.

Då lättade jag för att gå ut i köket och plocka in godsakerna till fikabordet, för jag kände...
Jag kommer explodera när han börjar med Ove-presenterna.

Så medans han öppnade reklampresenterna, och fick till:
" OJ, tack, wow, hm, en sån här är ju bra att ha...", väldigt uppfostrat men föga entusiastiskt.
Eller han FÖSÖKTE, men det lät...
Besviket.

Och så säger min Ove-fru-bästis när han ska öppna den sista presenten:
"Ja, det där är ju den bästa av allihopen", och såg Ove-fru-glad ut, som om hon verkligen menade det.
Det var svettisarmbandet.
Ja, det gick inte att hålla sig, jag sa:
LITE SALT någon?
Och vi gapskrattade, sambon fattade nog ingenting.

Så vart det slut på presenterna...
Och jag bjöd in till att hugga in på fikabröd.
Mamma och min andra bästis kom på fika utan presenter, och det var ju SUPERTREVLIGT!!!!
Sambon plockade ihop sina små saker...
Då tog jag fram den RIKTIGA presenten, precis när han förmodligen trodde att allt var över, this is it typ.
Och så fick han...



Ett handritat kort med sig själv på och pengar till golfkursen!
(mitt hårstrå har lyckats hamna på kortet oxå ;)

Och han blev så GLAD och förmodligen lättad också.
Jag gav min bästis ALL CRED för det var verkligen hennes förtjänst och idé.
Och sen kunde vi ÄNTLIGEN skratta och köra det där Ove-uppläget ett bra tag.
Vi fikade, åt och snackade, busade med Sunshine och sonen...
Han spelade innebandy på matsalsgolvet.
Alla var nöjda när dom lämnade kalaset, och nöjdast var sambon.
Han förnekande när jag berättade om hans miner och tonläge vid presentöppningen skulle varit besviket...
Men jag sa:
DU, jag är inte enda vittnet, du skulle sett dig själv.
"Nämen jag VAR nöjd, sa han..."
Föga övertygande igen

När dom sista fikagästerna var på väg ut igenom dörren kom nästa gäster.
Jag hade bjudit kvar dom, men dom skulle hem och lägga lilla Sunshine och hade ingen pyjamas med sig.
Då kom Taco-å-Melodifestivalegäster.
Vi hade inte hunnit börja med maten ännu, så det gjorde vi bums.
Gästerna (en var lite sen) fick vänta och umgås medan vi speedfixade maten.
Så åt vi, in till soffan PRECIS lagon till starten och så fika och kladdkakemuffins på det.
Vi såg Melodifestivalen som SÖG REJÄLT!!!!!
Den enda som verkligen BORDE gått vidare var ju Christian Waltz, och så han The Moniker.
Tyckte vi.
Ingen gick vidare.
Vi bjäffsade på högre än grannhundarna när resultatet stod klart, skitsura.
Så såg vi den nya engelska serien på det.
Den var jättebra däremot.

Då...
Började jag gäspa.
Ja, har man varit vaken sen TIDIGT och bakat och fixat, servat, lagat mat osv under en hel dag...
Då är man, blir man rätt trött.
Gästerna gick vid 23-tiden, sambon skjutsade dem hem för han skulle ändå ut och jobba.
Jag plockade undan det sista, fixade köket och DAMMSÖG hela lägenheten rätt snabbt.
Ville vakna till ett FINT och undanplockat hem.
Jag och sonen stöp i säng en timme senare.
Så ni förstår...
Jag är rätt sliten idag, och har faktiskt ont i nacken för första gången på 3 veckor.
Men jag hoppas sambon var nöjd med sin dag igår, sina FINA PERSENTER, särskilt dom små
Nu ska jag hoppa i duschen, sonen kommer snart hem från sin fotbollsträning.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0