Vackert igår...

Hemma från jobbet igen!
När jag gick till jobbet igår, var det så här vackert...



Idag snöar det.
Hipp hipp hur... Blä!

Jag har gjort klart en gammelrosa innesnood till mig själv och kommit en bit till på den nya sjalen...





Just nu känner jag ett stort NJA, inför sjalen.
Färgen känns trist, jag har definitivt tagit för stor nål, den kommer bli as-stor och mönstret, som ser superenkelt ut här...
Trasslar och STÄMMER INTE!
Men med lite omräkningar, VILKET JAG HATAR när man måste göra för att det ska stämma då da, upprepning...
Så tar jag mig igenom varv efter varv.
Inte ALLA varv är krångliga, men vissa.
Men nu har jag skrivit upp små lappar om vissa varv så att jag ska VETA HUR jag ska göra, så slipper jag räkna om och fixa till till nästa gång.
Nu har jag kommit till hälften av sjalen, alltid något.
Jag tror till nästa sjal:
Tynnre garn, gladare färg, mindre nål, så kan den bli fin.
Jag gör klart denna och börjar sen om på en ny.

Jag är trött, men nu ska jag fixa här hemma, sen VILA och kanske virka lite innan sonen kommer.
Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0