Kram & Hej!

Okidoki...
Nu har jag harvat mig igenom 2 varv på västen, börjat på varv 3.
EGENTLIGEN borde jag lägga ner, men jag måste nog göra varv 3 också för nu börjar utökningarna också.
Och stämmer inte DOM...
Då är det helt åt tjotahejti med detta mönster.
Hur enkelt det än SKA vara, så har dom räknat fel.
Rent cm-mässigt och stolpmässigt STÄMMER det iallafall, dvs 7 stolpgrupper på 10 cm.
Alltid något.
Fortsättning följer imorgon, nu ska jag köra på och kolla att utökningarna stämmer medans jag ännu orkar.
KRAM & HEJ!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Vad är en ringväst? Finns beskrivningen att hitta någonstans?

2011-01-20 @ 07:57:04
URL: http://jultorpet.blogspot.com/
Postat av: Bloggaren Herself

Hej!

Det är ett mönster jag köpt på auktion på Tradera, det är från en tidning från början.

Men tyvärr vet jag inte vilken tidning, för mönstret var så "hårt klippt/beskuret" när jag fick det.

Det var nog över ett år sedan jan köpte det iaf...



FAST å andra sidan stämmer ju inte mönstret som du kanske märkte på mina inlägg ändå ;D, så jag försöker prova mig fram själv just nu, räkna om, så får jag väl se hur det blir i slutändan.

Västen är virkad i en ring, eller med ökningar blir den nog femkantig, jag ska lägga upp bilder när jag är klar om jag fixar det.

Jag vet alltså inte vartifrån mönstret kommer, men du kan ju pröva att söka på nätet "ringväst" och se om du får napp. Annars kanske jag kan maila över mönstret när/om jag lyckas få ihop mina omräkningar, om det inte blir för mycket att skriva :D KRAM

2011-01-20 @ 10:56:26
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0