ETT KOMMA ÅTTA KILO!

Nu har jag ONT!
Idag har jag överansträngt mig så det heter duga.

Promenaden blev extremt givande i den bemärkelsen att dom INTE har plogat på toftavägens gångbana.
Vilket gjorde att det var inte halt, jag hade ett bra tempo som till och med gjorde att jag svettades.
Det var liksom som att gå i sand.
Både ben och magmuskler fick sitt för man var tvungen att gå med ganska höga knän.
SKITBRA, jag kände verkligen att det var SPORTANDE!

Så kom jag hem här och sonens en kompis kom över.
Jag bestämde mig för shopping på ÖB, det behövdes hem Axaj, tvål osv.
Det var inte så smart, jag gick själv, ingen "Dra-maten-vagn" och jag handlade mycket tungt.
SNABLAR!
Jag fick ont.
När jag kom hem hängde jag tvätt, plockande undan viss tvätt, bäddade ut sambons sida.
Mamma och jag drog till Rusta, handlade, åkte obekväm bil...
Kom hem, packade upp...
ONT!
ONT som fan.
Men OK, det får jag väl ta då.
Imorgon är det bra igen, för nu ska jag bara vila resten av kvällen.

Så jag har faktiskt hållit igång kroppen från 10.30 till 15.30.
Jag är helt slut.

Nu ska jag ladda upp lite bilder och se om jag fått till någon bra bild på halstuben.
Fick beröm av en okänd person på ÖB som kom fram och undrade "vart jag köpt den där snygga sjalen".
Den har jag gjort själv sa MOI, och gav henne ett visitkort!
PRECIS sådär modigt som SAMBON tycker att jag ska göra, som jag aldrig VÅGAT GÖRA.
Men idag var jag TUFF.
Berättade att jag har en liten bod och att hon var välkommen att titta in om hon ville!
Bara att ringa först.
TJOFRÄS!
Så ska en "säljarslipsten" dras

Förresten så kom jag på en sak, appropå min viktnedgång...

Jag berättade det lite RETSAMT för sambon igår, och sa:
Ja, här behöver man inte göra mycket för att gå ner i vikt, hö, hö...
Här har man tappat 1.8 kg bara av att leva på ren mat igen.
Och den stackars sambon som har lagt på sig en del "trivlsekilon" och inte riktigt orkar ta tag i dom, sa väl typ:
"Kul för dig då!"
Lite senare på kvällen vart jag extremt godissugen och sambon skulle ut så jag ville ha lite GÖTT från macken.
Sambon sa då lite syrligt:
"Godis...
Ska du verkligen ha det, du som gått ner ETT KOMMA ÅTTA KILO?"
Och jag svarade tillbaka:
Du, jag har faktiskt inte bantat, jag har fått det som en liten BONUS!
Då vart han tyst och pinnade iväg till macken.
GUD va han är AVUNDSJUK
Stackarn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0