Slipping trough my fingers...

Idag har jag ont i magen av TRE orsaker...
För mycket mat och godis, och en djäkla massa skratt!
Årets fest är över, och nu är det ett år kvar till nästa.
Det SUGER!
Ni borde vara avis på mig som har en så härlig släkt, superavis till och med.
Dom är sååååååå rooooooooliga!

Årets fest dominerades av TVÅ saker:
Bananhatten...
(med extra speciell flätning)



Och DISKBORSTEN, "Makes people talk"...



Men den lilla go´biten till historia blir det mer om ikväll, just nu bara morgonbloggar jag lite snabbt.
Dagen väntar.

Igår åkte jag, Milou och mamma till "Lilla" Brissund, den ensamma sidan.
det var ljuvligt, det var tyst och fridfullt och vi var endast 6 personer utspridda på stället.
Vattnet låg på ca 23 grader och var klart, MEN...
Jag såg direkt att det började komma små gula ansamlingar av FLARN i vattnet!
Algblommning på gång med andra ord.
Skit.
Milou är numera förbjuden att bada.
DET...
Var inte så poppis kan jag meddela, hon har ju fått smak på "Det goda badlivet" och tycker bada och rusa runt som en galning längs stranden efter det...
Är skitkul.
Sen vill hon gärna SLICKA på en när man badat också, gissar att hon gillar det salta, det är också förbjudet nu.
Trist!!!!
För henne och för oss, men man kan ju hoppas att vinden vänder och det driver ut till havs igen, på VÅR SIDA av öin.

Nåväl, igår kunde vi människor iallafall bada och Milou satt och knorrade och pep i sitt långkoppel.
Vi gick promenad längs stigen istället och slappade sen några timmar i tystnaden.
Det var ljuvligt och jag hade faktiskt inte lust att lämna stranden, ÄVEN om festen hägrade...
Men det var så skönt för själen liksom.
Vi åkte rätt sent hem, vilket gjorde att vi blev försende hemma och kom en halvtimme försent till festen.
Men...
Det fick väl gå, vi var ändå inte sist på plats.
Mamma och jag brukar dock inte komma försent, vi tycker det är ofint...
Men nu blev det så igår, och folk sällskapsminglade ända med dricka och snack när vi kom så vi kände att det ändå var okej.
För den här enda gången.

Så var festen, rapport senare, och DET VAR KUL...
Kom hem, i säng vid 02.30, somnade 03 och klockan 09.10 ringer sonens kompis och väcker mig nu på morgonen.
Ja, sen är det ju stört omöjligt att somna om för mig, inte ens hunden orkade vakna här i hushållet.
Men för min del är det bara att gå upp.
Så nu har jag varit vaken sen dess, för lite sömn för mig, jag är TRÖTT.
Tanter som varit på kalas behöver sova länge, NÄSTA gång måste jag komma ihåg att dra ur hemtelefonen.
Mobilen var åtminstone avstängd.

Så nu har jag bara suttit och degat framför tv´n, telefonen ringde igen nyss, sonen svarade.
Pratar, lägger på snabbt, säger inget till mig, borstar tänder och säger sen:
"Ja, ja, men HEJ DÅ´ra".
Hej då vadå?
Jomen jag sticker till "S" nu.
Jaha, på två sekunder bara bestämmer du att du ska iväg utan att meddela mig...?
"Jag MEDDELAR dig ju nu mamma lilla..."
(Mommie dearest... ;)
Jaha.
"Ja...?"
Okej, men ring mig sen då så jag vet om du kommer hit eller sticker till pappa!
"Visst, hej, nu måste jag sticka."
Ridå.

Mamma Madde står kvar med känslan:
Gud va han är stor och tar egna beslut!
Inte bra.
He is slipping throug my fingers.
Väldigt fort dessutom.
Ja okej, nu återstår min egen dag.
Jag ska nog börja med att sy lite, sen kanske vi åker och badar.
Återkommer senare med lite fest-skvaller och detaljer.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0