Hundmormor kunde idag meddela...

Hundmormor kunde idag meddela:
Milou fixade att vara själv 2 timmar igår när hon var och jobbade, hon sov när mamma kom tillbaka.
SOV HELA NATTEN utan att kissa inne inatt och mamma fick väcka henne 07.15 när dom gick upp idag!
Ja, det flyter på bra, fastän man inte är hemma!
Mamma är en exemplarisk hundmormor.
Tilläggas kan också att hon fnissar så gott när man ringer och kollar hur det går, säger:
"Hi, hi, hi, hon är så bortskämd och kelsjuk, hi, hi, hi..."
Fast LITE jobbigt måste hon ändå tillägga att det är, det är som att han bebis, man får inte mycket gjort.
Nä, det kan väl hundmamman också skriva under på.
Men det göööööör inget
Nu är det myspys med Milou idag, och sen jobb imorgon igen.

Igår...
Herregud vilken hetta!
Jag svettades hela dagen, som fan, ska tilläggas.
Men jag klagar INTE, jag tycker det är så skönt att bara kunna ta på mig ett linne, något tunnt nertill och flipflops.
Jag njuter!
Och ser man väderkartan för resten av veckan, så lär vi på gotland inte ha något att klaga på.
Sol och värme så långt ögat kan nå.

Det jag dock njuter mindre av är min hy.
Nu är smekmånaden slut och idag tog jag min första rosaceatablett, Tetralysalen.
Jag har klarat mig i 8 månader utan, men nu går det inte längre tyvärr.
Solen går bra med solhatt på dagarna, men när värmen kommer...
Helt kört!
Det har bubblat upp som en ring runt hela fejset med stora finnar, och det försvinner inte.
Nu har jag ändå försökt hålla det på stången med att vara ordentlig med saltet och akta mig för solen...
Men värmen sabbar allt.
Och nu måste jag ta medicin, skit och pannkaka.
Men hellre medicin än att se ut som en fjortis med finnar.
Tur i oturen är jag ju rätt brun i ansiktet, så det syns inte så mycket att jag fått rosaceafinnar, men ändå!
Det POSITIVA är att jag nu, om ca två veckor, kan äta vad fan jag vill när medicinen har satt sig i kroppen.
Inget ont som inte har något gott med sig!
Suck.

Och appropå kroppen igen, så har jag köpt en mycket mycket bra FUSKPRODUKT!
Jag har ju blivit ganska brun på framsidan av min kropp.
Baksidan är dock ganska kritvit.
Jag har då köpt, för att få lite färg på baksidan...

Och den funkar JÄTTEBRA!
Luktar inte lika illa som vanliga brun-utan-sol produkter.
Den luktar däremot lite gammeldags hårspray, men den är helt okej, och fuskbrännan ser jättebra ut.
Lite dyr, men jag är himla nöjd iallafall.
Så, nu fick företaget smygreklam, UTAN att jag fick BETALT...
Pengar in på mitt konto snarast tack!!!

Nacken har lagt sig rätt bra förresten.
Om jag bara "är" känner jag inget, bär jag något börjar nerverna spraka och sticka igen, men så fort jag inte bär något lägger dom av.
Det håller med andra ord på att lägga sig.
SUPERVILA för nacken idag med andra ord, så är det ännu bättre imorgon.
Mycket vila i helgen som kommer också, så är det nog snart borta!

Nog om min kropp och mina krämpor nu...
Det brinner i Othem.
Skogsvårdsstyrelsen skulle elda upp ris, och VIPS så blev det skogsbrand som nu brunnit i 2-3 (?) dagar.
HUR smart är DET, undrar jag?
Vi har inte haft jättemycket regn på ön, torrt i skog och mark, hur kan man komma på tanken att elda en massa ris?
Idiotiskt, tycker jag.
Ja, det har ju inte slutat så bra som vi märkt, och ännu brinner det.
Solen steker och vinden blåser...
Jättebra att elda då.
Eller INTE.
Jag tycker inte.
Fortsättning följer...
Nu ska jag börja min dag, gosa med Milou, ut och busa, vänta på att sonen kommer hem vid 13-tiden, så ska vi iväg och leta present till hans kompis och till min kompis som båda har kalas på söndag!
Återkommer.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0