En halv smörförpackning på mackorna...

Tror det är mens på gång.
Jag vill bara äta och äta, och humöret känns lite...
Svajigt.
Tur det är midsommar snart så man kan äta hur mycket som helst, LAGLIGT.
Humöret...
Ja, det får jag försöka tygla
Men man märker ju att NÅGE galet är det, när man står och äter hamburgerost toppat med hamburgerdressing i väntan på sina två mackor som rostas i brödrosten.
PLUS efter det tar en halv smörförpackning på mackorna efteråt.
Plus lite extra hamburgerdressing på det.
Jepp, mens-cravings minsann, samma mina ord.

Idag har dagen varit lång och blandad!
Jag och Milou drog ju som planerat ut till Hällarna.



Milou i cykelkorgen and off we went...



Flygande valpen, vroooooom... (kolla in dom utsökt små flygande öronen, formade som flygplansvingar ;)
Flygande pilen kanske?



Jag tror jag måste döpa om den här lilla damen faktiskt.
Flisan fick ju sitt namn för hon gjorde FLISOR av varenda pinne/vedträ som kom i hennes väg.
Milou...
Hon borde byta namn till SNIFF!
Jag var nog lite för snabb där
Jag döpte hunden INNAN jag sett hennes egenskaper.
Tyvärr lyssnar hon ju redan till Milou, så det är kört.





Sen for vi hem och jag tog en dusch, stack iväg på stan och lämnade tillbaka en tunika, köpte "baslinnen" istället och handlade på ÖB.
Kom hem, satte mig i bersån i solen, och fick besök av Syster J och Lilla B.

Vilket var ett besök som höll på att sluta i förskräckelse.
Syster J satte sig i en av våra nya solstolar, men tydligen var denna ett riktigt måndagsexemplar.
För stolen brakade ihop, Syster J tappade dottern som slog en volt i luften och landade TUR i OTUREN på "rätt sätt" dvs inte på huvudet eller nacken, utan helt oskadd.
Shit, och det gick ju så fort också så jag hann inte ens reagera innan barnet redan låg på gräsmattan.
TUR att det var en mjuk gräsmatta hon landade på dessutom.
Hon kom undan med blotta förskräckelsen, och vart lite pipig efter.
Men det...
Hade jag också varit efter en ofrivillig saltomortal i luften!

Sen blev det virkning och solande.
Plus en massa annat nu på kvällskvisten, som inte riktigt var inplanerat.
Nacken värker dessutom för jag har fått ett flertal smällar i min högra arm, INTE KUL.
Det bränner som satan ut i nacke och vänster arm,  jag hoppas det lagt sig tills imorgon.
Annars THERE IS HELL TO PAY!

Snoodarna som jag inte lagt upp i Stickqvickbutiken är nu upplagda.
Jag fick själv agera modell idag, men vad gör man när man inte har en modell ståendes i garderoben...?
Jo, man får göra hundjobbet själv!
Det fick väl duga.

www.stickqvick.blogg.se/butik

Nu ska jag snart hoppa isäng, imorgon väntar nya äventyr.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0