Lite trasdocke-varning...

Jag och min nalle på morgonkvisten.
Matte är så himla morgonpigg och jag...
Jag vill helst ligga och dra mig och sova lääääääänge.



Men matte, hon smygfotar och väcker mig dessutom när HON tycker att det är kissdags.
Fast jag får morna mig i sängen eller i mattes knä en stund först...



Rätt skönt med lite kli på magen, fast jag känner mig mest som en ZOMBIE när jag är nyvaken.
Det är lite TRASDOCKE-varning faktiskt.
Efter det tar vi en sväng på gräsmattan.
Så fixar matte frukost till sig och till mig, och sen...



Bloggar vi lite till kaffet, och jag vill gärna ligga brevid och kolla så hon inte skriver något ofördelaktigt om mig...



För det brukar hon nämligen göra om dom andra familjemedlemmarna, så jag kollar henne noga!

Förövrigt kan jag meddela att kaninen var på plastmattan i köket imorse.
Matte brukar säga att han INTE går på den för den är för hal för hans tassar.
Men när vi kom ut imorse satt han där...
Jag försökte leka med honom, men han blev skitarg och var inte leksugen alls.
Jag satt på trasmattan brevid matte och kände mig lite stött av hans surhet.
Och matte upptäckte att han gnagit på ett ställe på den ganska nya plastmattan, då blev hon skitarg och svor över honom...
RÄTT ÅT den där surpuppan!
Stackars matte.
Klart slut från Milou.
Förresten, jag klarade HELA natten igen, utan att ha kissat inne!
Bara så ni vet liksom

Ja, och matte är nöjd att hon sover så bra!
Jag är ganska trött idag dock, har sovit oroligt plus att det för det är varmt.
Plus att det varit fullfart i helgen, så idag ska jag bara ta det lugnt.
Idag kände jag dessutom att luftfuktigheten är HÖG och termometern visade 24 grader redan klockan 09.00.
Klibbigt som tusan.
Hyn mår inte bra och det har pluppat upp massor med små plitor i fejset.
Ja, klibbig hetta gör INTE underverk för en rosaceahy, men det är bara att bita ihop.
Inte mycket att göra åt.

Jag har börjat på en skogsgrön sjal.
Igår gjorde jag klart en äppelgrön poncho.
Så LITE hantverk har jag ändå fått gjort stötvis.
Så det blir virkande under parasollet i bersån.
Känns lagom för idag!
Återkommer.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0