Håkan (VEM?) Mustaschen, är vald...

Jaha ja, ordningen är återställd...
Det vill säga den ORDNING som brukar uppstå här hemma när huset faller ihop som ett korthus.
Mammas humör angående skorstenen sjönk ner i skorna efter ett tag.
Nu trampar vi runt i Jämmer & Eländedalen igen.
Suck.

Ser på nyheterna att Håkan Juholt nu är vald till sossarnas partiledare!



Jag trodde bara att han var föreslagen, men VIPS så var han visst vald.
Och jag är ju socialdemokrat, jag röstar på sossarna, men jag har aldrig någonsin hört talas om Juholt.
Jag ser rubriken på löpet på Aftonbladet imorgon:

"Sosse-chocken ute i landet!"
40-årig sosse på gotland har aldrig hört talas om Håkan Juholt.
Hon är svårt chockad och vet inte VAD hon ska tro om valet av partiledare!"

Nämen precis liksom...
För jag tycker han är misstänkt lik en himla känd diktator och massmördare med den där MUSTASCHEN.





Han ser rent livsfarlig ut, lite LÖMSK ¨typ...



Eller GALET CRAZY!
Hm...
Hade det varit en "Tom Selleck-mustasch-look" hade det väl kanske känts lite bättre.



Men Stalin och Saddam-mustasch, nja...
Jag är är skeptiskt.
Och sen vet man inte direkt vad han uträttat heller.
Jag tror jag får läsa in mig lite på Håkans MERITLISTA, och återkomma i ämnet.
Han kanske är en STJÄRNA?
Just idag känns det bara som om jag kan döma hans utseende, och DET är ju inte rättvist nånstans!!!
Men jag SER TYVÄRR bara den där djäkla mustaschen.






Kommentarer
Postat av: Ingrid

Kul liknelser du gjorde och du har ju så rätt. Juholt är väldigt lik Stalin.



Tack söta för din kommentar hos mig idag!



Kram Ingrid

2011-03-25 @ 22:46:59
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0