Jag är en tunnis...

Gick och la mig i god tid igårkvälls, somnade i god tid för jag var så uttröttad...
Vaknar lika trött.
Det här kära läsare, lär bli en TUFF dag för Tant Madeleine!
Jobba dygn i all ära, men för många på en vecka, det suger rent ORK-MÄSSIGT.
Jag är en tunnis i "tre-dygn-ork".

Och sonen undrade återigen när han la sig igårkvälls:
"Mamma, du ska väl inte jobba så här varenda vecka när jag är här?"
Nej, det ska jag inte, det är bara den här veckan.
"Ja, för det här känns inte bra, du har ju inte varit hemma någonting.
Och inte imorgon heller."
(I KNOW... suck... )
Och då snackar vi killen som gör vågen varje gång jag jobbar dygn och han får mysa med mormor och sambon.
Till och med för honom är tre dagar för mycket!
Nåväl, nu jobbar jag på som en liten iller idag, och imorgon är det slut.

Såg på temperaturen ute, det är bara 2 grader idag också.
Vinterjacka på alltså.
Måtte den iskalla luften rädda mig påväg till jobbet.
Få mig pigg.
Jag måste sluta, duschen och resten av dagen väntar.
Jag ska avsluta min turkosa halsduk till mig själv ikväll.
Och så har jag börjat lite på den turkosa sjalen i mohairgarn, kanske jag hinner med lite på den också.
Imorgon ska jag dessutom ta tag i en liten beställning, fixa garn och sätta tänderna i den.
Nu, adios.






Kommentarer
Postat av: Ingrid

Ha en fin dag och mys sedan med sonen!



Kram Ingrid

2011-05-05 @ 08:26:08
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0