Något litet med vingar...

Detta är årstiden när man absolut inte ska cykla i full fart och gäspa samtidigt.
För att...
Då kanske man råkar svälja något LITET med vingar!

Och det var precis det jag gjorde idag.
Cyklade i högt tempo hem, hade motvind, blev gäspsugen, gäspade och TJOFF...
Så hade något litet med vingar flugit rakt in i munnen och jag...
Svalde.
Utan att hinna reagera.
Spott, spott, spott, host, harkel...
Men det lilla kraken hade redan gått mot döden i min mage.


Och jag kände äckel utan dess like.
VAD var det för något jag svalde?
Tänk om den överlever och lägger ÄGG i min mage?
Tänk om, tänkte hon med insektsfobi.
Visserligen mest fobi för spindlar och sniglar, men att svälja en insekt av okänd sort...
Alltså, det känns "sådär".
Jag bestämde mig för att det var ett knott.
Och det var det förmodligen också.
Jag får se det som jag fick en liten FÖRRÄTT innan frukost.
Men jag ville helst slippa fler insekter i magen, jag ska notera för mig själv:
Gäspa inte i motvind!




Läste Aftonbladet för igår...
Jag fastnade för en liten notis om vad brittiska kvinnor anser att man kan ha och inte ha på sig eller se ut på, i en viss ålder.
Bikini tex, BÖR man inte ha över 47 års ålder.
Nehej...
Och baddräkt bör man sluta använda vid 61 års ålder.
Okej...
Men då undrar jag:
Ska man gå NAKEN eller bara var fullt påklädd efter 61 års ålder?
Inget strandliv för tanter efter 61!?
Resten av listan såg ut som följer, INGET...

Kortkort efter 35.
Stilettklackar efter 51.
Genomskinlig chiffongblus efter 40.
Läderbyxor efter 34.
Leggings efter 45.
Långt hår efter 53.
Hästsvans efter 51.
Gympadojjor efter 44!

Inga gympadojjor efter 44...?
Men om man sportar då´ra?
Och stilettklackar göre sig icke besvär om man ska på fest och vara SNYGG.
På med sandaler eller lågskor vid sportutövning och på fest.
Ja, det var ena konstiga engelskor med konstiga värderingar.
Jag tror nog man känner själv när kroppen inte PASSAR i vissa klädesplagg eller hårlängder osv och lägger av naturligt att använda det.
Inte att en ålder ska påverka bärandet av sakerna ovan.
Återkommer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0