En behjälplig liten valp...

Ännu en dag i trädgården, och vi har haft det HETT.
Milou blev lite varmare i kläderna än igår, idag var hon inte lika försiktig så idag gällde det att hänga med.
Vi trodde nämligen att vi "valpsäkrat" trädgården tillräckligt, det har vi dock inte!
Vi visste nämligen inte hur liten hon skulle vara, vi trodde hon skulle vara lite större än hon är...
Så staketet längst bort, måste vi sätta mer skydd för.
Men det går bra just nu, hon har dock kaxat till sig rejält idag.
Hon kände inte direkt att hon var tvungen att kolla oss hela tiden, hon klarade sig själv.
Lite som Kajsa Kavat.

Annars så ville hon vara lite behjälplig mot sin matte...



Behöver du hjälp med tvätten eller?
Nej, det behövde inte matte, men fick ändå...



Under protest, som ni kanske förstår



Busat med lill-husse...



Bekantat och charmat in sig hos våra närmaste grannar, legat på gräsmattan och sett allmänt SÖT ut...



Om jag då ska släppa hunden för ett tag då, vilket är SVÅRT, så kom min äldsta moster hit också.
Vi grillade, åt fläskfilé, potatis, sallad, tzatziki och vitlökssmör.
Sonen grillade marsmallows till efterrätt och vi andra fikade.
Det var så himla gott!!!
Så det var liksom dagens aktiviteter, inte många knop, men ÄNDÅ många knop liksom...
För man sitter ju då inte så mycket på häcken när man måste ha koll på Milou.
Sedär ja, hann skriva 4 meningar innan jag kom in på hunden igen




Kommentarer
Postat av: Marie-Louise Grimlund

Hejsan Madeleine !



Kul namn på valpen, Mi-Lou brukade jag kalla mig för när jag skulle vara lite egen o.märkvärdig.Mamma sa Malou är bättre, då blev det bara Mi



Hur gullig som helst.

Är det en han el.hon hund.?



Kram Mi

2011-05-22 @ 19:32:20
URL: http://thoerr499-vitsippan.blogspot.com/
Postat av: Ingrid

Jag var ju tvungen att ta en titt in till dig och kolla lilla Milou. Vad hon är söt!!!



Kram, nu är det sängdags!

/Ingrid

2011-05-22 @ 23:03:51
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Anonym

Kul att du tittar in Ingrid :D

Ja, du skulle bara veta hur söt hon är, man kan inte sluta titta, pussa, kela och gosa!

Vi går alla runt här med leenden på våra läppar!

Kramkram

2011-05-23 @ 09:01:33
Postat av: Anonym

Hej MI!

Det är en lite tjej och hon är döpt efter Tintins hund Milou.

Vi var på vårat lilla Tintin muséeum här i stan, såg Tintin och Milou och vi sa direkt:

Hunden ska heta Milou!

Passar henne jättebra.

Lustigt att du också ville heta Mi-Lou :D

Kramkram

2011-05-23 @ 09:04:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0