Internet nere...

ÄNTLIGEN!!!!
Jag är inne på min älskade blogg igen, här har det varit lätt panik under dagen.
Jag kom inte in på bloggen imorse, vid lunch, inte ens på eftermiddagen.
Ringde sambon typ en miljon gånger och sa att nu fick han ringa "Det bolag som kopplar upp oss på internet" och kolla vad fan det är som är fel.
Sambon ringde framåt eftermiddagen och då hade han kommit på vad felet var:
Vi skulle/skall/har bytt "någon grej" hos "Det bolag som kopplar upp oss på internet" och då har dom INNAN vi har bytt den här grejen...
STÄNGT AV våran väg ut på nätet!
Och den här grejen som ska koppla upp oss mot internet...
Kommer inte förrens IMORGON, meddelade sambon moi.
WTF????

Nej, nej, nej, det går inte, jag blir knäpp om jag inte får komma in på min blogg och skriva!
(PANIK!!!!!)
Jag blir galen fattaru väl!
Men så kom sambon hem, och nu har han kopplat upp sin mobil till datorn, och jag kom ÄNTLIGEN in här.
Tack gude gud för det, annars hade jag dött

Idag har en av mina drömmar faktiskt slagit in:
Jag har varit på STICKCAFÉ!

Jajamensan, för första gången i mitt 40-åriga liv har jag varit på "Stickcafé" med HELT OKÄNDA MÄNNISKOR!
Som jag har längtat efter att något sådant här skulle finnas i stan att gå på.
Och nu finns det, och jag har DELTAGIT.
SKITKUL, mysigt, trevliga människor och jag...
Var den enda som kom dit utan kompis.
Jepp, dom flesta kom två och två, men inte gjorde det mig något alls.
Jag är ju inte så blyg direkt
Och nu kommer man var tredje eller var fjärde vecka få ett sms om NY STICKCAFÈ TID!
Kul, kul, kul, kul och inspirerande.

Man kan välja att köpa och göra samma projekt, eller så tar man med sig sitt eget.
Jag valde att ta mitt eget, boleron, och så fick vi fika och TVÅ olika sorters kaka.
En saffrans sockerkaka och en mjuk pepparkaka med kolatopping, lingongrädde till det.
Mycket gott.
Lyx.
Och ja...
Vi pratade mönster och garner, tittade på varandras projekt, fikade och pratade mer.
Lycka?
Ja, LYCKA.
Tänk att något så litet som att sitta med totala främlingar och sitt virkprojekt kan göra en så lycklig.
Så som sagt, idag har en av mina NÄSTAN sista drömmar slagit in.
Nu har jag bara TRE kvar.
Den ena är att min bästis Klokboken flyttar hem till ön igen.
Den andra är en liten sommarstuga.
Och den tredje är hemlig.
Tre drömmar kvar i livet som man vill ska slå in...
Inte dåligt.
ALLA andra är faktiskt uppfyllda.

Och denna bilden tog jag på min bolero imorse...



Då tyckte jag nog inte att den såg så HET ut, som en dåligt virkad kökshandduk typ.
Men så har jag virkat under dagen och på Stickcaféet och det BÖRJAR se bättre ut, den blir nog söt tillslut ändå.
Fortsättning följer.

Så har jag och Milou tagit NÄSTA steg i promenadväg:
Gå lös i stan!
Ja, och idag var det PERFEKT att öva, för det var gråkallt ute och då blev det lätt att träna med endast få folk i farten.
Jag kan då berätta att från KRUTTRONET ända fram till ÖSTERPORT gick Milou helt UTAN KOPPEL.
Se så fint jag målat i grönt, gult och rött på kartbilden från 1928 för att illustrera promenadvägen!
Men det var den enda jag snabbt kunde hitta



Himla lång bit att gå utan koppel för att vara i stan.
Eller ja, jag hade naturligtvis koppel på vid övergången vid Norderport.
Och som sagt, det gick bra.
Man får ta den här träningen i myrsteg, jag hoppas ju på en koppellös hund i slutänden.
Men...
Jag ska nog inte hoppas för mycket.
Om jag jämnför med Filsan, så var Flisan inte intresserad av andra människor, bara vissa hundar ibland.
Hon var så lätt att träna.
Milou, SHE LOVES varenda fucking kotte!
Men vi tar nu som sagt nästa steg i vår träning, träna koppellös i stan, samma sträcka som idag.
Den är ju bra väg att träna också, för det finns ju inga bilar längs vägen jag målat ut, det är bilfritt.
FINEMANG.
Vi har även lärt "oss":
Tass/tack, hoppa upp, hoppa ner, och vi jobbar på rulla runt.

Skall låna en bok på bibblan så vi kan öva lite mer ROLIGA tricks som vi inte visste att vi borde lära oss.
Hade tänkt att vi skulle rymma från familjen börja jobba på cirkus till nästa sommar nämligen

Nu ska jag avsluta mitt bloggande för idag, men jag återkommer så fort "den där grejen" är inkopplad imorgon.
OCH...
Så kommer dom med den ANDRA nya torktumlaren.
Plus att min gamla vän från Löddeköping är i stan, vi har inte setts på ÅR.
Ska bli underbart kul att träffa henne.
Tror jag ska baka saffransscones.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0